آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کمالوندی: نگران حرف‌های مشاوران ترامپ نیستیم / با مسوولان آمریکایی درباره برجام در ارتباط هستیم



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,ا بهروز کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما نگران حرف‌های مشاوران ترامپ نیستیم و وقتی دولت جدید آمریکا وارد میدان شود، آن زمان می‌توان در مورد سیاست‌هایش قضاوت داشت و فعلا زود است که بخواهیم بر اساس حرف‌های برخی مشاوران موضع‌گیری کنیم.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی در حاشیه نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که عصر امروز (دوشنبه) در مجموعه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل از این که ترامپ انتخاب شود به بدترین سناریوها فکر کرده و برای هر شرایطی برنامه‌ریزی کرده است.

 

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران به ویژه در حوزه هسته‌ای گفت:‌ شرایط ما به گونه‌ای است که خیلی از مسائل را به طرف مقابل تحمیل می‌کنیم و آن طور نیست که آن‌ها دست‌شان باز باشد تا هرکاری که می‌خواهند انجام دهند.

 

کمالوندی با اشاره به این که برجام بعد از دو سال مذاکره فشرده به نتیجه رسیده است و می‌تواند برای همه مفید باشد خاطرنشان کرد: به طور کلی در توافق برجام در برخی حوزه‌ها محدودیت‌هایی را که نتواند برایمان محرومیت در صنعت هسته‌ای ایجاد کنیم پذیرفته‌ایم و همه به‌طرف‌ها باید به آن متعهد باشند.

 

وی افزود: ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعتی دارد می‌تواند در آینده برای ما موثر باشد که همه این موضوعات را برای قبل و بعد از برجام در نظر داشته‌ایم به نحوی که اگر قرار باشد به طور مثال جمهوری اسلامی ایران ظرفیت غنی‌سازی خود را به صد هزار سو برساند ظرف کم‌تر از یک سال می‌تواند این کار را انجام دهد و حتی امکاناتی فراتر از این برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و امکانات کشور ما زمینه‌ای را فراهم می‌کند که طرف مقابل اگر بخواهد حرکتی انجام دهد قبل از آن نیاز دارد که موضوع را به شکلی دقیق بررسی کرده و به آن فکر کند.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که مواضع‌مان در مورد برجام را بارها اعلام کرده‌ایم و معتقدیم برجام برای همه الزام‌آور است و یک توافق بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اظهارنظرها در مناسبات مختلف را نمی‌توانیم برای تصمیم‌گیری مبنا قرار دهیم و ما در  حال حاضر نیز با مسوولان آمریکایی در رابطه با موضوعات مختلف برجام در ارتباط هستیم و وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی کار را دنبال می‌کنند؛ پس با موضوعی که در این مقطع  جدی باشد روبه‌رو نیستیم.

 

کمالوندی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از گذشته خود را برای همه شرایط و حتی بدترین شرایط آماده کرده است، افزود:‌ برنامه‌ریزی ما به نحوی بوده که اگر لازم باشد اقدامی انجام دهیم نیازمند زمان نباشیم و بتوانیم به سرعت اقدام کنیم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود:‌ باید ببینیم وقتی ترامپ قدرت را در دست می‌گیرد با توجه به مشکلات متعددی که پیش‌رو دارد در قبال ایران و برجام حرف‌ها و اقداماتش تا چه اندازه با هم تطبیق می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------