آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا مدعی نشانه روی یک کشتی ایران به بالگرد نظامی خود شد



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,بالگرد نظامی

دوتن از مقامات دفاعی آمریکا مدعی شدند که روز شنبه یک کشتی متعلق به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» سلاح خود را به سمت یک بالگرد ارتش آمریکا در تنگه هرمز نشانه رفته است.

 به گزارش  مهر به نقل از رویترز، دوتن از مقامات دفاعی آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با این خبرگزاری مدعی شدند که روز شنبه یک کشتی متعلق به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» یک بالگرد ارتش آمریکا را در تنگه هرمز در تیررس جنگ افزار خود قرار داده است.

 

این مقامات آمریکایی اقدام کشتی ایرانی را «خطرناک و غیرحرفه ای» خواندند.

 

رویارویی روز شنبه در تنگه هرمز جدیدترین مورد از اقدامات مشابه کشتیهای ایرانی در سال میلادی جاری است؛ اما نخستین مورد گزارش شده از زمان پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه میلادی جاری بشمار می رود.

 

گفتنی است که ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود طی اظهاراتی پوچ و توخالی مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، هر کشتی ایرانی که ناو آمریکا را در خلیج فارس مورد تهدید قرار دهد،‌ «از آبها به بیرون رانده خواهد شد».

 

مقامات ایران تاکنون نسبت به این ادعای مقامات آمریکایی واکنشی نشان نداده اند.

 

این مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود،‌ گفتند که این رویارویی زمانی اتفاق افتاد که یک بالگرد «ام اچ- ۶۰» نیروی دریایی آمریکا در فاصله نیم مایلی (۸۰۰ متری) دو کشتی ایرانی در آبهای بین المللی پرواز کرد. این مقامات مدعی شدند که یکی از این دو کشتی ایرانی جنگ افزار خود را به سمت این بالگرد نشانه گرفت.

 

این مقامات در ادامه مدعی شدند که «این اقدام کشتی ایرانی طبق استانداردهای ما تحریک آمیز است و می تواند به منزله تشدید [خصومتها] تلقی شود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------