آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

سفیر ایران در سازمان ملل: تروریست‌ها در مقابل اراده ملت‌ها محو می‌شوند



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,غلامعلی خوشرو

سفیر و نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در جلسه مجمع عمومی این سازمان كه با موضوع فرهنگ صلح برگزار شد، فرهنگ صلح را قلب فعالیت‌های این سازمان دانست و گفت: در شرایط كنونی، فرهنگ صلح به لحاظ ضرورت و فوریت در رأس موضوعات سازمان ملل متحد قرار دارد.

 به گزارش ایسنا، غلامعلی خوشرو، صلح را در عین ارزشمند بودن، شكننده دانست و از عواملی چون اشغالگری، تجاوز، تروریسم، افراطی‌گری خشن، بیگانه‌هراسی و اسلام‌ستیزی، نابردباری، بی‌عدالتی، رقابت‌های سیاسی، سلاح‌های كشتار جمعی بویژه سلاح‌های هسته‌ای، فقر، بی‌عدالتی، توسعه‌نیافتگی و كم‌توسعه‌یافتگی، بحران آب و سایر منابع و تغییرات اقلیمی به عنوان برخی از تهدیداتی نام برد كه به شیوه‌های گوناگون و در سطوح مختلف صلح را تهدید می‌كنند.

 

وی وقایع جاری در گوشه و كنار جهان، از جمله وضعیت فلسطین اشغالی، یمن، سوریه، عراق و لیبی را نشان‌دهنده ناكامی در ایجاد جهانی صلح‌آمیز دانست، ولی در عین حال یادآور شد كه امید به فردایی بهتر برای انسان‌ها در قلب فرهنگ صلح جای دارد.

 

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل افزود: فجایع قرن گذشته اهمیت ارزش‌هایی همچون تكثر ، بردباری، حقوق بشر، همزیستی و گفت‌وگو میان فرهنگ‌ها را به ما آموخته است.

 

خوشرو با اشاره به شكست‌های اخیر گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه النصرة در سوریه و عراق اظهار کرد: نیروهای تروریست و افراط‌گرا هر قدر هم كه خشونت و بی‌رحمی به كار گیرند، در برابر اراده ملت‌ها زبون و درمانده‌اند.

 

وی تاكید كرد: صلح فراتر از نبود جنگ است و برای شكوفا شدن صلح، جامعه جهانی باید با رویكردهای نفرت‌آمیز و خشونت‌پرداز مقابله كند.

 

خوشرو كسانی را كه ریشه هویت خود را در تكفیر و طرد دیگران قرار می‌دهند، ذاتاً مخالف مدارا و صلح دانست و با اشاره به آگاهی جهان از مراكزی كه نیروهای تروریست را تغذیه فكری می‌كند، خواستار برخورد قاطع با این فرقه‌گرایی‌های نفرت‌افكن شد و از قدرت‌های جهانی خواست تا از مداخله‌گرایی و سلطه فرهنگی و نظامی بر جهان دست بردارند.

 

سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد، در پایان با اشاره به ارائه ایده «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» از جانب جمهوری اسلامی ایران، از كلیه دولت‌ها و نهادهای صلح‌طلب جهان خواست تا برای تحقق ایده صلح با هم متحد شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------