آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پنتاگون مدعی شد: شلیک هشدار رزم ناو آمریکایی به قایق های ایرانی در خلیج فارس



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که روز گذشته به سمت قایق های ایرانی متعلق به سپاه پاسداران تیراندازیِ هشدار آمیزی داشته است.

 به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که نیروی دریایی این کشور به سمت قایق های ایرانی شلیک هشدار آمیزی داشته است.

 

بر اساس اعلام پنتاگون، این اقدام روز گذشته به انجام رسید و در جریان آن نیروی دریایی آمریکا ۳ تیراندازی هشدار آمیز به سمت ۴ قایق سپاه پاسداران داشته است.

 

به گزارش رویترز به نقل از دو مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، یک فروند رزم ناو متعلق به نیروی دریائی آمریکا روز گذشته با شلیک ۳ تیر هشدارآمیز به سوی ۴ قایق متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع از نزدیک شدن آن ها به خود در تنگه هرمز شده است.

 

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود مدعی شدند که رزم ناو مذکور از طریق بیسیم تلاش کرد تا با این قایق ها ارتباط برقرار کند؛ اما آن ها به این تماس درباره کُند کردن سرعت شان پاسخی ندادند.

 

این گزارش در ادامه مدعی شده است: پس از شلیک این رزم ناو، بالگردهای نیروی دریائی آمریکا نیز به شلیک منورهای دودزا مبادرت کردند.

 

مقامات آمریکایی مذکور مدعی اند که قایق های ایرانی تا فاصله 900 یاردی (800 متری) رزم ناو آمریکایی که در حال اسکورت دو کشتی دیگر آمریکایی دیگر بود، نزدیک شده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------