آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

مفاد بیانیه پایانی نشست آستانه درباره سوریه



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

ضرورت ثبیت آتش بس در سوریه و توافق درباره ساز و کاری برای نظارت بر اجرای آن و نیز توجه به راهکار مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور از مفاد بیانیه پایانی نشست آستانه است.

 به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، روسیه و ایران و ترکیه در بیانیه پایانی نشست آستانه بر  پایبندی کامل به اصل وحدت و تمامیت اراضی سوریه تاکید کردند.

 

در این بیانیه که خیرت عبدالرحمن اف وزیر خارجه قزاقستان آن را قرائت کرد آمده است: راهکار نظامی بحران سوریه نظامی نیست. هیئت های روسیه، ترکیه و ایران درباره ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر اجرای آتش بس در سوریه به توافق رسیدند.

 

سه کشور مذکور بر حمایت از مشارکت معارضان سوری از جمله افراد مسلح در گفتگوهای ژنو تاکید کردند و از شروع این مذاکرات در هشت فوریه آینده خبر دادند.

 

در این بیانیه بر ضرورت جدا سازی معارضان مسلح از تروریستها در سوریه تاکید شده است.

 

روسیه و ایران و ترکیه، نشست آستانه را به عنوان سکویی فعال در زمینه اجرای گفتگوها میان طرف های سوری دانستند و در این بیانیه بر آمادگی مسکو، آنکارا و تهران برای جنگ با تروریسم در سوریه به شکل مشترک تاکید شد.

 

در این بیانیه آمده است: ما به حاکمیت و وحدت تمامیت اراضی سوریه پایبندیم و سوریه را به عنوان کشوری با تعدد ادیان و متنوع می دانیم. راهکار بحران سوریه مسالمت آمیز است و باید گام هایی از سوی همه طرف ها برای تثبیت آتش بس برداشته شود. تصمیم به ایجاد ساز و کاری برای رصد آتش بس و رصد موارد نقض آتش بس گرفته شد و بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------