آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

تماس تلفنی روحانی - پوتین درباره سوریه



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری روسیه روز دوشنبه درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی، گفت و گو و تبادل نظر کردند،در این مکالمه تلفنی رییس جمهوری روسیه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی منطقه و مذاکرات روسیه و آمریکا در خصوص روند صلح در سوریه ارائه داد.

به گزارش ایسنا حسن روحانی، با تشکر از تماس «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، هماهنگی، همفکری و همراهی روسیه و ایران در روند تثبیت پایه های صلح و آرامش در سوریه را ضروری خواند و با اشاره به مواضع اصولی کشورمان تصریح کرد: تنها مردم سوریه می توانند درباره سوریه و آینده نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند.
 
رییس جمهوری کشورمان همچنین بر ضرورت تداوم آتش بس در سوریه تاکید کرد و اظهارداشت: همزمان با آتش بس ،‌مذاکرات سیاسی باید شتاب بگیرد و توجه شود که این آتش بس و مذاکرات سیاسی ، نباید در روند مبارزه بی امان با تروریست ها و گروههای تروریستی در سوریه خلل ایجاد کند.
 
رییس جمهوری با ابراز خرسندی از تحولات نظامی اخیر و آزادسازی شهر تاریخی تدمر که بیانگر تقویت توانمندی ارتش و مردم سوریه است، افزود: کنترل مرزها و جلوگیری از انتقال تسلیحات و عناصر تروریستی به داخل سوریه و ممانعت از پیوستن تروریست ها به جمع مذاکره کنندگان تحت عنوان معارضین، ضرورتی غیرقابل انکار است.
 
در این گفت‌و‌گو  روحانی با اشاره به روابط رو به رشد تهران – مسکو اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران از گسترش بیش از پیش روابط با فدراسیون روسیه استقبال می کند.
 
رییس جمهوری روسیه نیز در این گفت وگو با تشریح آخرین رایزنی های مسکو – واشنگتن در موضوع سوریه گفت: همه تلاش ها بر حل و فصل مسالمت آمیز تحولات سوریه متمرکز شده و مسکو در این عرصه کاملا با ایران هماهنگ است.
 
آقای «ولادیمیر پوتین» همچنین بر ضرورت کنترل بیش از پیش مرزهای سوریه برای جلوگیری از ورود تسلیحات و عناصر تروریستی تاکید کرد و افزود: نباید به تروریست ها اجازه داد به جمع معارضان در میدان و در گفت و گوهای سیاسی بپیوندند.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط فی مابین اظهارداشت که روسیه خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه هیچ محدودیتی قائل نیست.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------