آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

ظریف: ایران رای دیوان عالی امریکا را به رسمیت نمی شناسد/ آمریکا باید پاسخگوی اموال ایران باشد



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,ظریف

ما همان طور كه گفتیم رای این دادگاه را به رسمیت نمی شناسیم و دولت آمریكا بخوبی از این موضوع اطلاع دارد.

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این که ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد، گفت دولت آمریکا به خوبی می داند که هر گونه اقدامی در رابطه با اموال ایران این کشور را در مقام پاسخگویی و بازگردان این اموال به مردم ایران قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در پایان نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با تغییرات اقلیمی تصریح كرد كه در دیدار روز جمعه خود با جان كری وزیر خارجه آمریكا هیچ موضوعی جز مسئله برجام و نكات مربوط به اجرای درست آن مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

وی افزود :بحث ما در این دیدار دنباله گفت و گو های قبلی بر سر برجام خواهد بود و قرار شده است كه طرف آمریكایی نكاتی را كه در گفت و گوی قبلی از سوی ما و در رابطه با نحوه اجرایی شدن درست برجام مطرح شده بود مورد بر رسی قرار بدهند و به ما جواب بدهند.

وزیر خارجه كشورمان در پاسخ به این سوال ایرنا كه آیا در این دیدار پیرامون رای دیوان عالی آمریكا نیز گفت و گو یی خواهد شد یا نه ؟گفت: ما همان طور كه گفتیم رای این دادگاه را به رسمیت نمی شناسیم و دولت آمریكا بخوبی از این موضوع اطلاع دارد.

وی افزود : آمریكا این را هم به خوبی می داند كه هر اقدامی در رابطه با اموال ایران انجام بدهد در آینده این كشور را در مقام پاسخ گویی قرار خواهد داد و باید این اموال را به ایران برگرداند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------