آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و…

محاکمه 30 شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

هم اکنون اعضای این شبکه در حال محاکمه هستند که در میان آنها 30 شهروند سعودی حضور دارند.

محاکمه 30 شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایرانیک مقام عربستان سعودی در اتهام زنی جدید علیه ایران، تهران را به داشتن شبکه جاسوسی در شهرهای عربستان سعودی متهم کرد.
 
به گزارش عصرایران، "بسام بن زکی عطیه" مقام ارشد در دادستانی عربستان سعودی اتهامات جدیدی را علیه ایران مطرح کرد. وی مدعی شد ایران در عربستان سعودی شبکه جاسوسی داشت که در 8 شهر این کشور فعالیت می کرد. هم اکنون اعضای این شبکه در حال محاکمه هستند که در میان آنها 30 شهروند سعودی حضور دارند.

این مقام سعودی برای ادعاهای ضدایرانی خود دلیلی مطرح نکرده است. این خبر به صورت گسترده در مطبوعات سعودی منتشر شده است.

وی همچنین مدعی شد: مقامات سعودی درباره حمله ناکام به تعدادی از سایت های اینترنتی دولتی در عربستان سعودی تحقیق می کنند. هدف از این حمله، هک سایت ها و به دست آوردن اطلاعات آنها بود.
 
او ادعا کرد: این شبکه جاسوسی از سوی سفارت ایران در ریاض فعالیت می کرد. این شبکه 64 مورد اطلاعات نظامی و امنیتی و غیرنظامی از 7 بخش مختلف در عربستان سعودی به ایران منتقل کرده بود. سفارت ایران در ریاض، این افراد را سازماندهی کرده بود.
 
این مقام سعودی همچنین ایران را متهم کرده است که از فعالیت های حج در فعالیت هایی از جمله جمع آوری اطلاعات استفاده کرده است.
 
او این سخنان را در همایش تروریسم و سازمان های تروریستی - چالش های خطرو رویارویی مطرح کرد. این همایش  توسط مجلس شورای عربستان سعودی را برگزار کرد.

ایران و عربستان سعودی روابط پرتنشی را تجربه می کنند. عربستان سعودی قبل از این به دنبال حمله به سفارت سعودی در تهران، روابط با ایران را قطع کرد و سفارتش را بست. ریاض همچنین سفارت ایران در این شهر را نیز تعطیل کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------