آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نخست‌وزیر هند ۲ خرداد به تهران می‌آید



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,هند

نخست‌وزیر هند به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دوم خردادماه وارد تهران می‌شود.

به گزارش تسنیم،پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از سفر نخست‌وزیر هند به تهران خبر داد و گفت: آقای "ناریندرا مودی" نخست‌وزیر هند را در این سفر دو روزه، یک هیئت بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر چندین سند همکاری میان تهران و دهلی‌نو به امضا خواهد رسید، تصریح کرد: امضای این اسناد، روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور را تعمیق و شتاب خواهد بخشید.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به روابط دیرینه و خوب ایران و هند، به تشریح فرصت‌های گسترده فراروی دو کشور به ویژه در دوره پسابرجام در عمده حوزه‌ها پرداخت و اظهار داشت: اسناد و موافقت‌نامه‌هایی که قرار است در جریان سفر نخست‌وزیر هند به تهران امضا شود، عمدتا در بخش‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.

اسماعیلی افزود: سفر آقای "ناریندرا مودی" به تهران و امضای این اسناد همکاری، فصل نوینی از روند رو به رشد همکاری‌های تهران دهلی‌نو را در ابعاد مختلف رقم خواهد زد.

وی اظهارداشت: دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و مقامات ارشد نظام در برنامه سفر رسمی نخست‌وزیر هند به تهران گنجانده شده و انتظار می‌رود در جریان دیدار وی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------