آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تحویل چند واحد دیگر «اس 300» به ایران



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

نتانیاهو همچنین از یعلون خواسته که درباره این موضوع در رسانه‌ها صحبتی نکند. یک منبع نزدیک به دفتر نتانیاهو کفته که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل احتمالاً یعلون را به سمت وزیر خارجه منصوب خواهد کرد.

ادامه کش و قوس بر سر تعامل بانک های اروپایی با ایران، تأثیر تحریم های نفتی بر رشد اقتصادی ایران، تحویل چند واحد دیگر «اس 300» به ایران از سوی روسیه، اظهارات استفان دی میستورا درباره وضعیت مذاکرات صلح سوریه، انجام تغییرات مهم در کابینه رژیم اسرائیل و تروریستی خواندن شاخه های داعش در لیبی، عربستان و یمن از سوی آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش تابناک، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. در ادامه مباحث مربوط به موانع تعامل بانک ها و شرکت های غربی با ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی اشاره کرده که بانک‌های بزرگ انگلیسی به دلیل پابرجا ماندن تحریم‌های آمریکا، از تعامل با ایران خودداری می‌کنند. با این حال، به نوشته این روزنامه، بانک‌های کوچک و متوسط انگلیسی به دنبال تعامل با ایران هستند. اقتصاد آمریکا هنوز از مبادله مستقیم با ایران،‌ مگر چند استثنای جزئی، منع شده است و طرف‌های سوم نیز هنوز تحت تحریم‌هایی که حمایت ایران از تروریسم و نیز آزمایش موشک‌های بالستیک و ادعای نقض حقوق بشر نامیده می‌شود، هستند. وزیر خارجه آمریکا، چند روز پیش با رهبران نهادهای مالی اروپا دیدار کرد تا مشخص سازد در چه حوزه‌هایی می‌توانند با ایران مبادله کنند و کدام حوزه‌ها ممنوع هستند.

در همین حال، پایگاه خبری «سی ان بی سی» در گزارشی تحلیلی درباره تأثیرات تحریم های بین المللی بر ایران، استدلال کرده که تحریم‌های سخت نفتی که صادرات نفت خام ایران را کاهش داد، به این کشور کمک کرده که اقتصادش را متنوع کرده و مشکل کمبود کالا را حل و فصل کند. بر اساس این گزارش، اقتصاد ایران بین سال‌های 2012 و 2013 بعد از اقدام کشورهای غربی در تشدید تحریم‌ها علیه این کشور ضعیف شده است. با این وجود اقتصاد ایران در سال 2014 و با وجود صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز و کاهش شدید بهای نفت، بار دیگر دوران رشد خود را آغاز کرد. در کنفرانسی در لندن که روز پنجشنبه برگزار شد، کارشناسان در منطقه رشد اقتصادی ایران را تا اندازه‌ای ناشی از تلاش‌های این کشور در زمینه سیاست‌گذاری برای کاهش وابستگی به نفت خام عنوان کردند.
در مطلبی دیگر درباره ایران، خبرگزاری «اینترفاکس» از تحویل چند واحد دیگر از سامانه دفاع موشکی «اس 300» به ایران تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، ولادیمیر کوژین، دستیار رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور تا پایان امسال چند واحد دیگر از سامانه دفاع موشکی اس 300 در اختیار ایران قرار خواهد داد. به گفته وی، تاکنون یک واحد از این سامانه به ایران تحویل داده شده است. کوژین در ادامه اظهارات خود گفته ایران آماده است شکایتش را از مسکو بابت تحویل ندادن سامانه های دفاع هوایی اس-300 به تهران پس بگیرد. به گفته وی، ایران همه اسناد لازم را برای پس گرفتن شکایت خود آماده کرده است، اما شرایط پس گرفتن این شکایت مشخص نیست. کوژین اشاره کرده که بقیه امور مربوط به پس گرفتن شکایت، مسائلی حقوقی بوده و به روال حقوقی مربوط می شود.
در میان دیگر موضوعات، وضعیت مذاکرات بین المللی صلح سوریه نیز در عرصه رسانه ای مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس گزارش پایگاه «ای پی تی ان»، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این زمینه اظهار داشته: «منتظر نتایج گردهمایی بین المللی در وین هستم، تا تاریخی را برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه مشخص کنم. البته این تاریخ نمی‌تواند خیلی دیر باشد و ماه رمضان را نیز مد نظر داریم؛ اما تا زمانی که پیشرفتی را در این زمینه شاهد نباشم، تاریخ اعلام نمی کنم. خلاصه اینکه همه ما می‌دانیم راهکاری جز گفت و گو و مذاکره سیاسی وجود ندارد. همچنین می دانیم که کمک بشردوستانه و توقف خصومت‌ها به تنهایی و بدون مذاکرات نمی‌تواند دوام داشته باشد». وی همچنین گفته ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه، بدون مذاکرات صلح دوام نخواهد داشت.

انجام تغییرات در کابینه رژیم اسرائیل، از جمله دیگر موضوعات مهم و مورد توجه امروز است. به نوشته «جروزالم پست»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، در راستای تغییر کابینه این رژیم، قصد دارد آویگدور لیبرمن را جایگزین موشه یعلون، در سمت وزیر جنگ بکند. یعلون، خود نیز بنا به ادعای یک منبع آگاه، وزیر خارجه خواهد شد. نتانیاهو، روز پنجشنبه یعلون را به دفترش فراخوانده و به وی گفته که درباره اینکه لیبرمن سمت او را در کابینه قبول کند، هنوز هیچ چیزی معین نشده است. نتانیاهو همچنین از یعلون خواسته که درباره این موضوع در رسانه‌ها صحبتی نکند. یک منبع نزدیک به دفتر نتانیاهو کفته که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل احتمالاً یعلون را به سمت وزیر خارجه منصوب خواهد کرد. با این حال، دفتر یعلون اعلام کرد که چنین پیشنهادی به وی در دیدار با نتانیاهو مطرح نشده است.

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، تروریستی خوانده شاخه های گروه تروریستی داعش در عربستان، لیبی و یمن از سوی آمریکا، مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، دولت آمریکا شاخه های گروه تروریستی داعش در لیبی، عربستان سعودی و یمن را در فهرست سیاه خود درباره سازمان های تروریستی قرار داده است. واشنگتن همچنین از قدرت گرفتن داعش در این سه کشور ابراز نگرانی کرده است. بر اساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرده، این وزارتخانه این تدابیر اداری را به خاطر نتایج ملموسی اتخاذ کرد که بر اساس آن تحریم هایی علیه اتباع خارجی که با ارتکاب اعمال تروریستی امنیت شهروندان آمریکایی را تهدید می کنند، پیش بینی شده است. خزانه داری آمریکا به همین منظور تحریم هایی را علیه شش فرد مظنون به حمایت مالی از گروه های القاعده، جبهه النصره، القاعده در شبه جزیره عربستان و داعش اعلام کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------