آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مدیر بوئینگ: می‌خواهیم راهی پیدا کنیم که ایران بتواند از ما هواپیما بخرد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

به نوشته گلف‌نیوز، بنتروت گفته که در تهران «با بیش از 2» شرکت هوایی برای فروش بوئینگ مذاکره شده؛ اسامی شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان فعلاً از میان این چند شرکت، منتشر شده است.

مدیر فروش بوئینگ که فروردین به تهران آمده بود می‌گوید معامله با ایران سود خوبی دارد ولی معامله دلاری با ایران ممنوع است و باید به این کشور کمک کرد تا راهی برای پرداخت پول به بوئینگ پیدا کند.

به گزارش فارس، «مارتی بنتروت» معاون اداره فروش خاورمیانه بوئینگ که اوایل فروردین ماه برای مذاکره با خریداران ایرانی به تهران آمده بود، حالا از تلاش این شرکت برای دور زدن تحریم‌های دلاری ایران و امکان‌پذیر کردن فروش محصولات خود سخن می‌گوید.

به نوشته گلف‌نیوز، بنتروت گفته که در تهران «با بیش از 2» شرکت هوایی برای فروش بوئینگ مذاکره شده؛ اسامی شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان فعلاً از میان این چند شرکت، منتشر شده است.

پیش از بوئینگ، ایران برای خرید عمده هواپیمای مسافربری با ایرباس مذاکره کرده بود؛ اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که رئیس‌جمهور ایران راهی ایتالیا و فرانسه شد. آقای روحانی که وزیر راهش را نیز همراه داشت، در پاریس شاهد امضای قراردادی 25 میلیارد دلاری برای خرید 118 هواپیمای ایرباس بود.

مسئولان ایرانی در آن زمان از انعقاد قرارداد سخن گفتند ولی هفته پیش مشخص شد که قرارداد کامل نشده و بندهای مالی هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ بانک‌های اروپایی که قرار بود منابع مالی این خرید را تأمین کنند، آنگونه «جان لیهای» مدیر فروش ایرباس گفته، بانک‌ها از بیم تحریم‌های آمریکا، برای این کار پاپیش نمی‌گذارند.

ایرباس حتی تهدید کرده که اگر تکلیف پول مشخص نشود، حیات توافق 25 میلیارد دلاری به خطر می‌افتد. (جزئیات بیشتر)

بوئینگ اما مشکلات بیشتری برای فروش دارد؛ بوئینگ هواپیماهای خود را به دلار می‌فروشد و بنا بر تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا علیه ایران، دسترسی ایرانیان به دلار و نظام مالی آمریکا ممنوع است.

مارتی بنتروت با در نظر داشتن این مشکل، گفته که معامله با ایران «سود خوبی» دارد و بر همین اساس، بوئینگ می‌خواهد «راهی برای ایجاد توانایی تأمین مالی از سوی ایرانیان» پیدا کند تا قرارداد فروش، اجرایی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------