آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

توضیحات وزیر خارجه عراق درباره نقش ایران در نبرد فلوجه



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,الجعفری

وزیر خارجه عراق، تاکید کرد: نقش ایران در نبرد فلوجه مستشاری و در سطح افراد است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه «الاهرام» مصر در پاسخ به سوالی در مورد اخبار متعدد و تردیدهای زیاد در مورد نقش ایران در نبرد فلوجه و پیچیده‌تر شدن آن تاکید کرد: نقش ایران مستشاری و در سطح افراد است و تنها نیروهای عراقی در میدان نبرد حضور دارند و هر کسی چیزی به جز این بگوید کلا دروغ و کذب است.

او هم‌چنین در مورد برخی اظهارات در مورد فرماندهی جنگ توسط فرماندهان ایرانی نیز تاکید کرد: ما چیزی برای مخفی کردن یا این که از آن شرمنده باشیم نداریم، از همان ابتدای شکل‌گیری ائتلاف گفتیم که عملیات زمینی از سوی عراقی‌ها صورت خواهد گرفت و اجازه حضور هیچ ارتش یا گروهی از خارج چه از کشورهای همسایه یا دیگر کشورها را نمی‌دهیم. تنها مستشارانی در برخی مناطق حضور دارند و مستشارانی از اروپا و آمریکا و کشورهای مختلف جهان نیز حضور دارند و شاهد پیش روی سربازان شجاع عراقی هستند، اما حضور این مستشاران نظامی خارجی چیزی از اراده عراقی‌ها نمی‌کاهد و این سربازان عراقی هستند که سلاح به‌دست گرفته و مبارزه می‌کند و کشته می‌شود.

الجعفری داعش را یک گروه تروریستی و نیروی مخرب توصیف کرد که با وحشی‌گری تمام و با به‌کارگیری شیوه‌های غیرانسانی و قرار دادن مردم به‌عنوان سپر انسانی تنها برای بقای خود دست به تخریب و نابودی و اقدامات تروریستی می‌زند.

وی با رد برخی فضاسازی‌های منفی در مورد نیروهای بسیج مردمی، بر حضور اقشار مختلف مردم عراق اعم از سنی و شیعه در نیروهای مسلح و تلاش همه‌جانبه برای نجات مردم در فلوجه تاکید کرد و این‌گونه خبرسازی‌ها را تنها در راستای مخدوش کردن حقایق دانست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------