آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف هفته بعد به نروژ می‌رود



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,ظریف

در این کنفرانس، میزگردها و نشست‌های تخصصی درباره موضوعاتی نظیر سوریه، یمن، لیبی، اوکراین، افغانستان برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه ایران هفته بعد برای شرکت در کنفرانسی در نروژ که در آن وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم شرکت می‌کنند، به اسلو می‌رود؛ ظریف همچنین قرار است سفری را هم به آلمان داشته باشد.

به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هفته آینده به نروژ سفر خواهد کرد تا در کنفرانس سالانه اسلو در خصوص بازیگران فرآیند صلح و میانجیگران نزاع‌های مسلحانه شرکت کند.

این کنفرانس دو روزه که توسط وزارت خارجه نروژ و "مرکز گفتگوی بشردوستانه" برگزار می‌شود روزهای 25 و 26 خرداد در اسلو جریان داشته و قرار است در آن مقاماتی از کشورهای مختلف از جمله "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، "یان الیاسون"، معاون دبیرکل سازمان ملل شرکت خواهند کرد.

در این کنفرانس، میزگردها و نشست‌های تخصصی درباره موضوعاتی نظیر سوریه، یمن، لیبی، اوکراین، افغانستان برگزار خواهد شد.

هنوز درباره اینکه آیا قرار است دیدار دوجانبه یا سه‌جانبه یا چندجانبه‌ای درباره موضوعاتی مانند برجام، بین وزیر خارجه ایران با همتای آمریکایی یا خانم موگرینی در اسلو برگزار شود، خبری اعلام نشده است.

وزرای خارجه ایران و آمریکا معمولا در گذشته در حاشیه نشست‌هایی مانند مذاکرات اخیر درباره سوریه در شهر وین با هم دیدار و درباره برجام به گفتگو نشسته‌اند.

یکی از موضوعات جدی که ایران از آمریکا در زمینه اجرای برجام انتقاد می‌کند، مربوط به تعاملات بانکی، بانکهای خارجی از جمله اروپایی با ایران می‌شود. ایران معتقد است آمریکا آنگونه که باید به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده است.

آقای ظریف اخیر گفته است: از دیدگاه ما گام اول بـرای تعاملات بـانکی بـرداشته است، ولی آمریکایی‌هـا می‌بایست، گام‌های عینی را با اراده و قدم‌های جدی بردارند و ما کلیه آثار و پیامدهای این روند را به دقت تحت بررسی داریم.

ظریف همچنین قرار است هفته بعد سفری هم به آلمان داشته باشد که احتمالا سفر وی به اروپا مجموعا سه روز به طول بینجامد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------