آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

تکرار ادعاهای بی‌اساس حزب دموکرات؛ایران بزرگترین حامی تروریسم است / تحریم‌های غیرهسته‌ای تشدید می‌شود



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,دموکرات آمریکا

 پیش نویس رسمی ارزش‌ها و دستور کار حزب دموکرات آمریکا که هر چهار سال یکبار منتشر می‌شود، در سیاست خارجی ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری کنوانسیون دموکرات‌ها، بخشی از پیش نویس سند رسمی ارزشها و دستورکار این حزب بر "اقدامات مخرب ایران" در منطقه متمرکز شده است.

این پیش نویس توسط یک هیات ۱۵ نفره نگاشته شده که ۵ عضو آن را برنی سندرز انتخاب کرده است.

در این پیش نویس در بخش مربوط به ایران آمده است:

* دموکرات ها نقش مخرب ایران در منطقه را مدنظر دارند و تحریم های غیر هسته ای را با قدرت تمام اجرا و در صورت لزوم تشدید میکنند.

* ایران جلودار حمایت دولتی از تروریسم و بزرگترین اسپانسر آن در جهان است، حقوق بشر ملت ایران را زیر پا می‌گذارد، هلوکاست را انکار میکند، نابود کردن اسرائیل را در سر می پروراند و اثر انگشتش تقریباً روی تمام مناقشات خاورمیانه دیده میشود.

* دموکرات ها با اقدامات ایران در جهت بی ثباتی منطقه، حمایت این کشور از گروه های تروریستی مثل حماس و حزب الله و برنامه موشکهای بالستیک آن برخورد میکنند، همچنین دموکرات ها به تقویت ظرفیت های متحدین مان در منطقه خلیج می پردازند و اطمینان حاصل میکنند که اسرائیل همواره توان لازم برای دفاع از خود را در اختیار داشته باشد.

* دموکرات ها به تقویت ظرفیت های متحدین مان در منطقه خلیج فارس می پردازند و اطمینان حاصل میکنند که اسرائیل همواره توان لازم برای دفاع از خود را در اختیار داشته باشد.

گفتنی است این سند پیش‌نویس که در ۳۵ صفحه تنظیم شده به موضوعات مختلفی چون سیاست داخلی، کشاورزی، اقتصاد، صنعت، بهداشت، آموزش، سیاست خارجی، تهدیدهای خارجی و ... پرداخته است.

ایران به همراه کره شمالی، روسیه، تغییرات آب و هوایی، تروریسم، امنیت سایبری، تسلیحات هسته‌ای، در فصل تهدیدات جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. در این سند، ایران سهمی کمتر از یک صفحه را به خود اختصاص داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------