آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران دومین خطر بزرگ برای آمریکاست / لازم باشد به ایران حمله می‌کنیم



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,اوباما

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا برای یکپارچه کردن برنامه‌های این حزب قبل از نشست کنوانسیون ملی تصویب شد؛ سندی که از نظر آن، ایران دومین خطر بزرگ جهانی آمریکا است.


به گزارش گ فارس، در حالی که قرار است چهارم تا هفتم مرداد (25 تا 28 جولای) گردهمایی ملی دموکرات‌ها برگزار شود، پیش‌نویس سند سیاست گذاری این حزب تصویب شده و در آن ایران، دومین خطر بزرگ آمریکا خوانده شده است.

احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه قرار است طی دو هفته دیگر به منظور نهایی شدن روند اعلام نامزد احزابشان در انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا، گردهمایی ملی برگزار کنند.

پیشتر حزب جمهوری‌خواه سند سیاستگذاری حزب خود را تصویب کرده بود. در آن سند جمهوری‌خواهان تحریم ایران به جای حمایت از «برجام» را خواستار شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

اول جولای (سه روز قبل) پیش‌نویس سند سیاستی حزب دموکرات هم تصویب و در آن بار دیگر بر تداوم سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا تاکید شده است.

در سند سیاستگذاری حزب دموکرات، از ایران به عنوان یکی از سه خطر بزرگ آمریکا یاد شده و در ردیف دوم لیست بزرگترین تهدید ایالات متحده قرار گرفته است.

بر اساس این سند 39 صفحه‌ای، بزرگترین تهدید آمریکا، تروریسم است و پس از آن ایران و کره شمالی دومین و سومین تهدید بزرگ ایالات متحده خوانده شده است.

در سند مذکور البته درباره مواضع روسیه به ویژه «اقدامات تهاجمی» آن ابراز نگرانی شده است. همچنین سند تأکید کرده است که آمریکا باید به «ظهور و رشد چین» و اقدامات این کشور در دریای چین جنوبی و شرقی پاسخ دهد.

در بخش مربوط به «مقابله با تهدیدات جهانی» سند مذکور، تروریسم، ایران و کره شمالی به ترتیب سه خطر بزرگ ایالات متحده اعلام شده است.

سند دموکرات‌ها کره شمالی را «احتمالا سرکوبگرترین رژیم جهان» خوانده و کیم جون اون رهبر آن را «دیکتاتور» خوانده است. به ادعای این سند، برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور «تهدید مستقیم برای آمریکا» است.

در این سند، مواضع غرب درباره «سیاست‌های تهاجمی روسیه در اوکراین» تکرار شده و البته بر همکاری با مسکو در زمینه‌های منافع مشترک تاکید شده است.

در سند آمده است: «ما این موضوع را برای (ولادیمیر) پوتین روشن خواهیم کرد که ما آماده همکاری با او در زمانی که به نفع ماست، هستیم، همانطور که این کار را در موضوع کاهش ذخایر هسته‌ای، برچیدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم کره شمالی و تامین تدارک برای سربازانمان در افغانستان کردیم. اما ما برای ایستادن در مقابل تهاجم روسیه، تردید نداریم».

در بخشی از سند مذکور با حمایت از برجام تصریح شد: «ما به کار با این دولت برای اطمینان یافتن از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد، ادامه خواهیم داد و اگر ایران توافق را نقض کند، در توسل به اقدام نظامی تردید نخواهیم کرد».

سند سیاستی دموکرات‌ها ادعا می‌کند: «دموکرات‌ها همچنین به نقش مضر ایران در منطقه خواهد پرداخت و تحریم‌های غیرهسته‌ای را با قدرت اجرا خواهد کرد و اگر ضروری باشد آنها را تقویت خواهد کرد».

در ادامه این سند، ادعای نخ نما شده و تکراری آمریکایی‌ها درباره حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر در این کشور مطرح شده است.

سند سیاستی دموکرات‌‌ها، حمایت از حماس و حزب‌الله لبنان و همچنین «انکار هولوکاست» و تعهد به نابودی اسرائیل را از موارد «حمایت ایران از تروریسم» خوانده است.

این سند باز هم بر لزوم «مقابله با برنامه موشک بالستیک ایران» تاکید شده و همچنین از اطمینان یافتن از توانایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر ایران سخن گفته است.

در نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------