آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیام لاریجانی به رییس مجلس ملی فرانسه: تروریسم تکفیری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدیدی جدی است



اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,لاریجانی

معتقدم سیاست دوگانه و برخورد نشدن جدی با پدیده شوم تروریسم به گسترش ناامنی، خشونت و افراطی گری در نقاط مختلف جهان می انجامد. با حوادث اخیر انتظار می رود اتحادیه اروپا سیاستی فعال، اصولی، روشن و یکپارچه برای مقابله با تروریسم، ریشه ها و عوامل رشد و گسترش آن اتخاذ کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رییس مجلس ملی فرانسه حملات تروریسی در شهر نیس را محکوم و تاکید کرد: تروریسم تهدید جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب است.

به گزارش عصر ایران به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در این پیام ضمن اظهارتاثر از جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه و بی دفاع در شهر نیس و محکوم کردن این اقدام ضد انسانی، مراتب تسلیت و همدردی خود را نسبت به این واقعه غم انگیز به کلود بارتلون رییس مجلس ملی، نمایندگان پارلمان و دولت و ملت جمهوری فرانسه ابراز کرد.

وی در این پیام تصریح کرد: حملات تروریستی هفته های اخیر در الکراده عراق، داکا، استانبول و نیس نشان می دهد تروریسم تکفیری مرز و جغرافیا نمی شناسد و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب، رنگ و نژاد است.

رییس مجلس در این پیام یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صدها خانواده در اندوه از دست دادن فرزندان، همسران و کودکان خود در حملات تروریستی گروهک هایی مانند منافقین بسر می برند. گروهک هایی که متاسفانه در روزهای اخیر با حمایت مالی حامیان تروریست های تکفیری شاهد تجمع و گردهمایی آن ها در پاریس بودیم.

وی افزود: معتقدم سیاست دوگانه و برخورد نشدن جدی با پدیده شوم تروریسم به گسترش ناامنی، خشونت و افراطی گری در نقاط مختلف جهان می انجامد. با حوادث اخیر انتظار می رود اتحادیه اروپا سیاستی فعال، اصولی، روشن و یکپارچه برای مقابله با تروریسم، ریشه ها و عوامل رشد و گسترش آن اتخاذ کند.

رییس مجلس در پایان ضمن آرزوی بهروزی و موفقیت برای رییس مجلس ملی جمهوری فرانسه، تصریح کرد: در انتظار دیدار با جناب عالی در تهران می باشم.

کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه قرار بود به همراه هیأتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه به تهران سفر کند اما به علت حملات تروریستی شامگاه پنج شنبه در نیس فرانسه به زمان دیگری موکول شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------