آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه ایران

 

اخبار سیاست خارجی - مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مخالفت دولت آمریکا با دیدگاه‌های نتانیاهو درباره حماس و ایران، پیشنهاد کمک ایران به روسیه برای مقابله با تحریم‌ها و دیدگاه یک تحلیلگر بانک جهانی درباره عملکرد دولت روحانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات شب گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی و اتهام‌زنی‌های دوباره وی به ایران، مهم‌ترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

روزنامه «تایمز اقتصادی»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، شب گذشته، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تلاش کرد، توجه جهانی را از موضوع مبارزه با داعش به موضوع ایران معطوف کند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که یک ایران هسته‌ای، نسبت به ستیزه جویان داعش تهدید بزرگتری به شمار می‌رود.

این روزنامه اشاره می‌کند، نتانیاهو ایران، حماس و داعش را بخش‌هایی از یک تیم واحد معرفی و آن‌ها را با آلمان‌های نازی مقایسه کرده است. وی افزود، هرچند باید با داعش مبارزه کرد، ‌در عین حال نباید اجازه داد ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد.

اما دولت آمریکا به فاصله اندکی پس از طرح این اظهارات، مخالفت خود را با دیدگاه‌های نتانیاهو اعلام کرده است. به نوشته «جروزالم پست»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، با این ادعای نتانیاهو که حماس و داعش هر دو شاخه‌هایی از یک درخت واحد هستند، مخالف است؛ هرچند جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز حماس را یک گروه تروریستی خوانده، ‌گفته تهدیدی که داعش متوجه منافع غرب و آمریکا می‌کند، از جنس متفاوتی است. درباره ایران نیز پساکی گفته است، ایالات متحده تمایل دارد، این کشور با اثبات این صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود، به مرکز تعاملات با جامعه بین‌المللی بازگردد.

اما جدا از این موضوع در موضوع اجلاس سران کشورهای حاشیه‌ای دریای خزر در آستاراخان، روزنامه‌های روسی از جمله «مسکو تایمز» از پیشنهاد کمک ایران به روسیه خبر داده‌اند.

مسکو تایمز می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به تحریم‌های غرب علیه روسیه ‌انتقاد کرده و آن را «ابزاری نادرست» خوانده و گفته، کشورش آمادگی دارد هر گونه کمک مورد نیاز را در اختیار روسیه قرار دهد.

روحانی با بیان اینکه راه‌های گوناگونی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد، تقویت روابط با همسایگان را یکی از این راه‌ها دانسته و گفته، ایران آمادگی دارد، هرگونه کمکی را در اختیار مردم و دولت روسیه گذارد.

در پایان در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «ترند» اظهارات یک تحلیلگر بانک جهانی را بازتاب داده که از تحولات صورت گرفته در ایران طی یک سال اخیر سخن گفته است.

این خبرگزاری می‌نویسد، یک تحلیلگر ارشد بانک جهانی گفته در یک سال ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران، وی توانسته چهره جدیدی از ایران و ایرانی‌ها به دیگر کشورهای جهان ارائه دهد و نشان داده که وعده وی درباره تحول و تغییر، واقعی است.

به گفته وی، گفتار و رفتار روحانی به دقت از سوی تحلیلگران بین‌المللی مورد توجه است تا مشخص شود، آیا وی در ادامه راه خود موفق خواهد بود یا خیر!

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------