آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

باج اوباما به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس: سپر موشکی برای مقابله با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,باراک اوباما

یک منبع آمریکایی گفته است تعهدات جدید نظامی آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس شامل فروش تجهیزات نظامی، برگزاری مانورهای مشترک و ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی (THAAD) در برابر تهدیدات ناشی از موشک های ایران خواهد بود.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در دیدار هفته آتی خود با رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی برای این کشورها به منظور مقابله با تهدید موشک های دوربرد ایران ارایه خواهد کرد.باج اوباما به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس: سپر موشکی برای مقابله با ایران

به گزارش عصر ایران خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی با نقل این خبر نوشته است این اقدام رییس جمهور آمریکا به منظور کاستن از مخالفت های این کشورها با توافق هسته ای با ایران و به عنوان یک امتیاز به این کشورها ارایه می شود.

برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به ویژه عربستان در ماه های گذشته از توافق هسته ای احتمالی گروه 1+5 با ایران ابراز نگرانی کرده اند.

دیروز رهبران عربستان و فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک بر این مساله تاکید کرده اند که توافق هسته ای با ایران نباید متضمن تهدیدی علیه کشورهای همسایه ایران در منطقه شود.

یک منبع آمریکایی گفته است تعهدات جدید نظامی آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس شامل فروش تجهیزات نظامی، برگزاری مانورهای مشترک و ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی (THAAD) در برابر تهدیدات ناشی از موشک های ایران خواهد بود.

 با این حال منابع آمریکایی تاکید کرده اند گفت و گوها بین کشورهای عربی و آمریکا پیش از انجام سفر هفته آینده به واشنگتن و کمپ دیوید ، درباره این پیشنهادهای همکاری نظامی در جریان است و فروش سامانه دفاع موشکی هنوز قطعی و نهایی نشده است.

یک منبع مطلع آمریکایی نیز به رویترز گفته است اوباما در دیدار هفته آینده با رهبران شورای همکاری خلیج فارس به آنها پیشنهاد خواهد داد تا به جای انتظارات فزاینده از حمایت های نظامی آمریکا از آنها ، این کشورها همکاری های دفاعی و نظامی میان خود را تقویت کنند.

اوباما ساعاتی پس از اعلام تفاهم لوزان بین ایران و گروه 1+5 در کنفرانسی خبری در کاخ سفید اعلام کرد از رهبران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده است در روزهای 13 و 14 می ( یک هفته دیگر) به استراحتگاه رییس جمهور آمریکا در کمپ دیوید بروند تا درباره مسایل و موضوعات منطقه ای از جمله مساله توافق هسته ای ایران با آنها گفت و گو کند.

این دیدار به منظور متقاعد کردن رهبران کشورهای منطقه درباره توافق هسته ای با ایران صورت می گیرد.

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------