آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

اظهارات اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل: پیام من به رهبران و مردم ایران ساده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,باراک اوباما

 

اخبار سیاست خارجی - در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد؛
اوباما: پیام من به رهبران و مردم ایران ساده است!

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت. رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا گفت: علی رغم مشکلات ما همچنان به ایجاد جهانی بهتر امیدواریم. ما باید تمام مسؤولیت‌های خود در قبال جهان را بپذیریم.

روسیه راه صلح و دیپلماسی را در قبال اوکراین در پیش گیرد
وی افزود: ملت‌های جهان ترجیح دادند که مشکلات خود را به طور صلح آمیز از طریق سازمان ملل متحد حل کنند؛ اما برخی از قدرت‌ها تهدیدات جدیدی برای کشورهای عضو سازمان ملل به وجود آوردند.

اوباما در سخنان خود با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش از کشورهای جهان خواست تا برای از بین بردن این گروه تروریستی به متحد شوند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود با اشاره به تحولات اوکراین گفت: اگر روسیه راه صلح و دیپلماسی را در قبال اوکراین در پیش گیرد از آن استقبال کرده و تحریم‌های اعمال شده علیه آن را بر خواهیم داشت.

وی گفت: ما به حمایت‌های خود از مردم اوکراین ادامه می‌دهیم و برای روسیه بهتر این است که به روند دپیلماتیک تکیه کند.

برای حل دپیلماتیک دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران تلاش می‌کنیم
آمریکا به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران بعنوان بخشی از تعهد ما برای توقف اشاعه تسلیحات هسته‌ای و تحقق صلح و امنیت جهان عاری از آنها (تسلیحات هسته‌ای) است. این در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که ایران از این فرصت تاریخی استفاده کند. پیام من به رهبران و مردم ایران ساده است؛ اجازه ندهید این فرصت از دست برود. ما می‌توانیم به راه حلی برسیم که نیازهای انرژی شما را تامین کند در حالیکه به جهان اطمینان داده می‌شود برنامه [هسته‌ای] شما صلح آمیز است.

سربازان آمریکایی را به عراق یا سوریه نمی‌فرستیم
اوباما در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا قدرت صلح و عدالت در جهان باقی خواهد ماند و تروریسم و تندروی در جهان باید ریشه کن شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: تروریست‌ها امروز از تکنولوژی‌های جدید در عملیات خود استفاده می‌کنند.

اوباما گفت: مسلمانان آمریکا بافت اصلی جامعه آمریکا هستند. جامعه بین الملل در اجرای قوانین عادل شکست خورد و هیچ دینی تروریسم داعش را قبول نمی‌کند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین با اشاره به عملیات نظامی آمریکا در منطقه گفت: ما سربازان آمریکایی را به عراق یا سوریه نمی‌فرستیم بلکه مردم سوریه و عراق می‌توانند کشورشان را آزاد کنند و بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.

اوباما افزود: مسلمانان جهان باید علنا داعش و القاعده را محکوم کنند، داعش و القاعده و بوکوحرام گروه‌های تروریستی خطرناکی هستند و باید منابع حمایت مالی از تروریسم در جهان خشکانده شود. از کسانی که با تروریست‌ها همکاری می‌کنند هرگز نخواهیم گذشت.

هیچگونه توافقی را با داعش قبول نمی‌کنیم
رئیس جمهور آمریکا افزود: روحانیون کشورها باید فتنه‌های طائفه ای و دینی که بسیاری از دولت‌های عربی را تهدید می‌کند، متوقف کنند.

وی گفت: ما هیچگونه توافقی را با داعش قبول نمی‌کنیم چرا که این شبکه، شبکه‌ای تروریستی است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ما از نیروی نظامی خود به منظور شکست داعش استفاده می‌کنیم و نه برای اشغال کشورها و تاکنون بیش از 40 کشور به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش پیوسته‌اند.

فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جز صلح پایدار هیچ راه حلی ندارند
اوباما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها افزود: فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جز صلح پایدار هیچ راه حلی ندارند، ما به تحقق صلح پایدار در خاورمیانه پایبند هستیم.

وی در پایان گفت که ما با تهدید ایبولا، دخالت روسیه در اروپا، و خطر داعش در سوریه و عراق مواجه هستیم.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------