آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را تأیید کردند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفتند که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در 14 ژوییه در وین حاصل شد را تأیید کرده‌اند.

به گفته این دیپلمات‌ها اتحادیه اروپا منتظر رأی شورای امنیت سازمان ملل برای موافقت با متن نهایی وزیران امور خارجه در خصوص توافق هسته‌ای می‌ماند.

بر اساس این گزارش شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه (امروز) رأی گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را انجام دهد.

این دیپلمات‌های اروپایی هم‌چنین گفتند که اتحادیه اروپا سرانجام تحریم‌های مالی و اقتصادی خود علیه ایران را لغو و احتمالاً دفتر هیأت اتحادیه اروپا در تهران را بازگشایی خواهد کرد. اما هم‌چنان قرار است تأمین فن‌آوری موشک‌های بالستیک و تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر را علیه ایران حفظ کند.

کنگره آمریکا نیز که روز یک‌شنبه متن توافق هسته‌ای را تحویل گرفت قرار است در مهلتی 60 روزه آن را مورد بازبینی قرار دهد و در نهایت برای تأیید یا رد آن رأی گیری کند.

به گزارش رویترز ایران و گروه 1+5 شامل 5 عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان هفته گذشته در وین پس از نزدیک به دو سال بحث و رایزنی به یک توافق جامع د خصوص برنامه هسته‌ای ایران و زمان‌بندی لغو تحریم‌های این کشور دست یافتند. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------