آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ادعای نشریه آمریکایی با اطلاعات منافقین



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,انرژی هسته‌ای

 

اخبار سیاست خارجی - ادعای نشریه آمریکایی با اطلاعات منافقین

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد مدارکی را از منافقین به دست آورده که نشان می‌دهد ایران هسته مرکزی تیم محققان سلاح‌های هسته‌ای را حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که گروهک منافقین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار داده که نشان می‌دهد تهران هسته‌ی مرکزی تیم محققان سلاح‌های هسته‌یی‌اش را فعال و دست نخورده نگه داشته است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تولید یک دستگاه انفجاری هسته‌ای به دهه 1980 بر می‌گردد که بنا بر اسناد مربوط به آژانس‌های اطلاعاتی غرب در آن زمان این کشور یک مرکز تحقیقاتی فیزیک وابسته به وزارت دفاع در تهران تاسیس کرده و در آنجا به تحقیقات خود می‌پرداخت. سپس در سال‌های بعد از آن جمهوری اسلامی ایران تحت یک طرح با نام " آماد" مطالعات خود در زمینه سلاح‌های هسته‌ای را محکم کرده است.

این روزنامه همچنین ادعا کرد: طرح آماد آن طور که آژانس‌های اطلاعاتی غرب می‌گویند با پروژه‌هایی شامل به دست آوردن فن‌آوری‌های با کاربرد دوگانه توسعه چاشنی‌های هسته‌ای و آزمایشات پر قدرت مربوط به مواد شکاف پذیر فشرده مرتبط بوده است که طبق گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعال ترین دوره آن در سالهای 2002 و 2003 بوده است.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که تاکنون آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هیچ مدرکی درباره وجود برنامه هسته‌ای نظامی در بازرسی‌های گسترده خود از ایران نیافته است. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------