آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

گزارش ظریف به وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمدجواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - گزارش ظریف به وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها

وزیر امور خارجه با ارایه گزارشی از عملکرد ریاست دوره ای ایران بر جنبش عدم تعهد گفت: این جنبش در دوره ریاست ایران فعالیت خوب و عملکرد قابل قبولی ارایه کرده است.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» در نخستین روز هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران خارجه جنبش عدم تعهد گزارشی در الجزیره از عملکرد ۲۰ ماهه جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست بر این جنبش را ارایه کرد.

ظریف اظهار داشت: ایران در دوره ریاست خود بر جنبش عدم تعهد، ۱۴۰ جلسه توسط دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک برگزار کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را از سال ۲۰۱۲ عهده دار است، گفت که این نشست ها با موضوعات توسعه روابط سیاسی، موضوع سوریه، حقوق بشر و امنیت جهانی با مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برگزار شده است.

ظریف خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۲ ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد و در این دوره نشست های کاری بسیاری را برگزار کرده است. وزیر امور خارجه در ادامه اظهار داشت: این جنبش در موضوعات جهانی و همبستگی ملت ها، فعالیت ها و برنامه های خوبی با سازمان ملل داشته است و می توان گفت که جنبش در دوره ریاست ایران فعالیت خوب و عملکرد قابل قبولی ارایه کرده است.

پیش از ارایه گزارش عملکرد ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد از سوی ظریف، وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کاخ امت ها (قصر الامم) و در کنار سواحل مدیترانه عکس یادگاری گرفتند. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان شرکت در این اجلاس با اخضر ابراهیمی نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، نخست وزیر الجزایر و وزیر خارجه این کشور به گرمی مصافحه کرد. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------