آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حمایت‌رییس‌ستادمشترک‌ارتش‌امریکاازادامه‌مذاکرات‌هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,باراک اوباما

 

اخبار سیاست خارجی - اجماع سیاسی - نظامی در واشنگتن درباره ایران حمایت‌رییس‌ستادمشترک‌ارتش‌امریکاازادامه‌مذاکرات‌هسته‌ای

باراک اوباما در یک سخنرانی که ناظران از آن به عنوان ترسیم چشم انداز سیاست خارجی واشنگتن یاد کردند از فرصتی کم نظیر برای توافق با ایران گفت و یاعاتی بعد، ژنرال دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا از لزوم حل مشکلات ایران و غرب از طریق راهکار دیپلماتیک تاکید کرده است.

 روز گذشته بالاترین مقام های سیاسی و نظامی امریکا به اظهار نظر درباره برنامه هسته ای ابران پرداختند. سخنانی که بیش از همیشه بر ادامه روند دیپلماسی تاکید داشت.

باراک اوباما در یک سخنرانی که ناظران از آن به عنوان ترسیم چشم انداز سیاست خارجی واشنگتن یاد کردند از فرصتی کم نظیر برای توافق با ایران گفت و یاعاتی بعد، ژنرال دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا از لزوم حل مشکلات ایران و غرب از طریق راهکار دیپلماتیک تاکید کرده است.

به گزارش "تدبیر"، سایت وزارت دفاع امریکا ضمن بازتاب اظهارات ژنرال دمپسی به نظرات او درباره برنامه هسته ای ایران پرداخته است. رییس ستاد مشترک ارتش امریکا با اشاره به لزوم پیگیری راه حل دیپلماتیک برای حل مشکلات موجود میان ایران و قدرت های غربی عضو گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای گفته است:"برای ما حل مسائل مطرح درباره برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلمایتک نسبت به استفاده از گزینه نظامی ارجحیت دارد."


ژنرال دمپسی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه مدعی شد که امریکا به میزان کافی نیروی نظامی در منطقه برای مقابله با ایران در اختیار دارد و در این باره افزود:"ما از میزان قابل اطمینانی از نیروهای نظامی در منطقه برای مقابله با ایران برخورداریم البته این در صورتی است که مذاکرات شکست بخورند. این مقام نظامی امریکایی با ابراز حمایت از ادامه مذاکرات ایران و امریکا بر سر برنامه هسته ای اظهار داشت:"در صورتی که فرصت ایجاد شده از سوی دولت امریکا برای حل موضوع برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک فراهم باشد هر کسی معتقد است که این راهکار بهتر از گزینه های دیگر خواهد بود."


به گزارش تدبیر، "دمپسی" در پایان سخنرانی خود در وزارت دفاع امریکا اظهار داشت که مسائلی درباره ایران وجود دارند که باعث نگرانی اوست و در این باره افزود:"فارغ امکان یا عدم امکان حل مسائل مرتبط با برنامه هسته ای ایران موضوعاتی درباره ایران وجود دارند که من را درباره نفوذ و نقش آن کشور در سطح منطقه ای و بین المللی نگران می سازند."


با این حال، این مقام نظامی امریکایی در پایان اشاره کرد که ایران با فرهنگ و تاریخ غنی خود بر جهان تاثیرگذار بوده است. او اظهار داشت که امیدوار است ایران بخواهد در راستای حل چالش های موجود درباره برنامه هسته ای با جامعه بین المللی همکاری نماید.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------