آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ظریف: منافع ما در این است که در مذاکرات به توافق برسيم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,نشست کارشناسی ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - فضای مذاکره با اشتون در استانبول جدی و در عین حال مثبت بود
ظریف: منافع ما در این است که در مذاکرات به توافق برسيم

وزیر امور خارجه با بیان این که در کنفرانس همکاری‌های اسلامی به خاطر همزمانی با مذاکرات هسته‌یی شرکت نمی کند گفت: هیچ چیز به طور مشترک میان ایران و 1+5 از پیش نوشته نشده است.

وزیر امور خارجه با بیان این که در کنفرانس همکاری‌های اسلامی به خاطر همزمانی با مذاکرات هسته‌یی شرکت نمی کند گفت: هیچ چیز به طور مشترک میان ایران و 1+5 از پیش نوشته نشده است. محمد جواد ظریف در حاشیه استقبال از امیر کویت اظهار کرد: در کنفرانس همکاری‌های اسلامی شرکت نمی‌کنم. وی در پاسخ به اینکه درباره دعوت رسمی از ایران برای شرکت در کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی که اواخر خرداد در عربستان برگزار می‌شود‌، گفت:‌ از بنده برای شرکت در این کنفرانس دعوت رسمی شده است که مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که برگزاری این کنفرانس همزمان با مذاکرات ایران با 1+5 در اواخر خرداد ماه است بنده قادر به شرکت در این کنفرانس نیستم.

وی گفت:‌ زمان برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 از پیش در ماه ژانویه تعیین شده بود و امکان تغییر زمان با وجود شش کشور دیگر امکان نداشت. ظریف تصریح کرد: در اجلاس وزرای خارجه در الجزایر در دیدار کوتاهی که با آقای عبدالعزیز بن عبدالله قائم مقام وزیر خارجه و پسر پادشاه عربستان داشتم به ایشان اعلام کردم که قادر به شرکت در این کنفرانس نیستم.

فضای مذاکره با اشتون در استانبول را "خیلی جدی و در عین حال مثبت" بود
وزیر خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که نتیجه دیدارتان با کاترین اشتون چه بود، گفت:‌ ما در این دیدار که به طور غیر رسمی برگزار شد مسائل را بررسی و راه‌های مختلف حل مشکلات را صحبت کردیم. همچنین درباره روش پیگیری کار و اینکه کارشناسان چطور و درباره چه موضوعاتی رایزنی کنند گفت‌وگو کردیم. رییس هیات مذاکره کننده کشورمان فضای مذاکره با اشتون در استانبول را "خیلی جدی و در عین حال مثبت" دانست و افزود:‌ البته توقع از مذاکرات هم همین است؛ چرا که موضوع‌های مهمی را بحث می‌کنیم که چندین سال است بر روی هم انباشته شده و ما نباید توقع داشته باشیم با چند جلسه این موضوعات حل و فصل شود. مخصوصا که الان در حال مذاکره بر روی راه حل نهایی هستیم.

ظریف مبنی بر اینکه چرا از سوی مقامات و کارشناسان مختلف کشور به طور مدام می‌شنویم که توافق نهایی صورت می گیرد در حالی که مذاکرات آن در جریان است؟ اظهار کرد: من از سوی خودم می‌توانم دلیل اینکه می گویم توافق می‌شود را بیان کنم؛ اول اینکه اعتقاد دارم غرب روش‌های دیگر را اعمال کرده است؛ از جمله تحریم،‌ فشار و تهدید و هیچ کدام از این روشها آنها را به هدفشان نرساند و آنها را هر روز از اهدافشان دورتر کرد. از طرف ما هم باید بگویم که ما، هیچ چیزی بیش از حقوق‌مان نمی‌خواهیم. آنچه می‌خواهیم صرفا اجرای حقو‌قمان براساس ضوابط بین المللی است؛ ضمن اینکه فکر می‌کنیم منافع ما هم در این است؛ به شرط آن که طرف مقابل نخواهد بهانه جویی کند قانع شود که برنامه هسته‌ای ما صلح آمیز است و بر همین اساس معتقدم رسیدن به توافق ممکن است و کار دشواری نیست. وی در عین حال تصریح کرد: هیچ چیز از پیش و به طور مشترک بر روی کاغذ نوشته نشده است.

-----------------------------

 

عراقچی:بررسی جزئیات فنی در نشست کارشناسی ایران و 1+5/ سعی می‌کنیم دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در ارتباط با نشست کارشناسی ایران و 1+5 که قرار است در حاشیه نشست شورای حکام در وین برگزار شود، گفت: در این نشست‌ها جزئیات فنی مباحث مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان به لحاظ فنی راه‌‌حلی‌هایی را پیدا و یا دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کرد و بعد تصمیم‌گیری‌ها در سطح سیاسی انجام شود.

سید عباس عراقچی ظهر امروز در حاشیه تجدید میثاق مسئولان وزارت امور خارجه با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد در گفت‌وگو فارس،  اظهار داشت: سیاست‌های وزارت امور خارجه در راستای سیاست‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) و در جهت منویات رهبر معظم انقلاب است و ما بر ادامه دادن این راه پرعظمت مصمم هستیم.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در ارتباط با سیره و آرمان‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام خمینی (ره) به تمام مردم جهان درس وحدت امت‌های اسلامی و استکبار ستیزی را آموخت.

وی در ارتباط با نشست کشورهای دوست سوریه که در تهران برگزار می‌شود، بیان داشت: این نشست از صبح امروز آغاز شده است و در آینده می‌توان در ارتباط با این نشست سخن گفت.

عراقچی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با نشست کارشناسی 1+5 که قرارست در حاشیه نشست شورای حکام در وین برگزار شود اظهار داشت: این نشست یک نشست معمولی است که در بین مذاکرات سیاسی مرتباً این نشست‌های کارشناسی برگزار شده است.

به گزارش فارس، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در ارتباط با جزئیات این نشست گفت: در این نشست‌ها جزئیات فنی مباحث که اتفاقاً خیلی هم زیاد است مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان به لحاظ فنی راه‌ حلی‌هایی را پیدا کرد و یا دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کرد و بعد تصمیم‌گیری‌ها در سطح سیاسی انجام شود.

اخبار سیاست خارجی - بهار , فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------