آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ادعای نفوذ "نوه بختیار" در برنامه هسته ای ایران!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - ادعای نفوذ "نوه بختیار" در برنامه هسته ای ایران!

وی در کتابش تحت عنوان "من، یک ایرانی، جاسوس سیا و موساد بوده ام"، از فعالیت عجیب اش و پشت صحنه جنگ پنهانی میان ایران و ایالات متحده و اسراییل سخن می گوید.

جهانشاه بختیار به عنوان جاسوس به نفع ایالات متحده و اسراییل فعالیت کرده و انگیزه او "انتقام" بوده است.

 به گزارش افکارنیوز به نقل از شبکه یک اروپا، جهانشاه بختیار، نوه شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر شاه، در ایران متولد شده است. او به عنوان جاسوس برای سازمان سیای آمریکا و موساد اسراییل فعالیت کرده است. وی در کتابش تحت عنوان "من، یک ایرانی، جاسوس سیا و موساد بوده ام"، از فعالیت عجیب اش و پشت صحنه جنگ پنهانی میان ایران و ایالات متحده و اسراییل سخن می گوید.

جهانشاه بختیار نوه شاپور بختیار است، آخرین نخست وزیر نظام پادشاهی که در تاریخ ۸ اوت ۱۹۹۱ در پاریس، که محل زندگی وی در تبعید بود، به قتل رسید. جهانشاه نیز تمامی دوران کودکی خود را در تعقیب و گریز زندگی کرده است. او همچنین در ۱۵ سالگی، زمانی که در بریتانیا درس می خواند، قربانی یک آدم ربایی بوده است.

این شبکه ادعا کرد؛ جهانشاه بختیار در چهل سالگی تصمیم می گیرد با سازمان سیا تماس بگیرد. هدف او: کمک به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا برای ضربه زدن به حکومت ایران. به همین دلیل در تهران مستقر می شود و اطمینان برخی مسئولان ایران را ازطریق پول، به دست می آورد. او خود را یک بانکدار متخصص در امور پولشویی معرفی می کند؛ از کارخانه های فوق محرمانه دیدن می کند و با اقداماتی که سزاوار یک فیلم جیمز باند است دست به جاسوسی می زند: کار گذاشتن میکرو فیلم در کفش، استفاده از خودکارهای دوربین دار و ....

در این میان، او به یک پروژه سوءقصد علیه ناوهای هواپیمابر آمریکایی پی می برد که قرار بوده با جت اسکی های بمب گذاری شده انجام شود. جهانشاه بختیار در آن زمان، هم برای سازمان سیای آمریکا و هم برای موساد اسراییل فعالیت می کرد. یکی از اهداف وی، ایجاد خرابکاری در برنامه اتمی ایران بود. او می گوید: "سازمان سیا در یک لیست نام ۱۰ نفر را به من داده بود و می بایست تا می توانم از آنها اطلاعات جمع آوری کنم: این افراد چه کسانی هستند؟ کجا زندگی می کنند؟ چه زمانی از خانه خارج می شوند؟ اتومبیل شان چیست؟... " او در ادامه می افزاید: "بدین ترتیب اگر نیاز بود این افراد از بین بروند، می دانستیم کی و کجا."

او خاطرنشان می سازد که امروز نمی داند این افراد در چه وضعیتی بسر می برند. و زمانی که از وی می پرسیم آیا در جریان است که دانشمندان ایرانی ترور شده اند یا خیر، خیلی کوتاه می گوید: "به نظرم." او درخصوص امنیت خودش نیز چندان نگران به نظر نمی رسد: جهانشاه بختیار امروز بدون هیچ واهمه ای از اقدامات تلافی جویانه حکومت تهران، بین سوئیس و "جایی در آمریکای لاتین" زندگی می کند.

هنوز هیچ یک از هواداران و خانواده شاپور بختیار که به ملی گرایی مشهور است، درباره این گزارش واکنشی نشان نداده اند. 

اخبار سیاست خارجی - افکارنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------