آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تقدیر «آمانو» از همکاری ایران با آژانس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - تقدیر «آمانو» از همکاری ایران با آژانس

در حالی که طی هفته های اخیر و پس از برگزاری دور اخیر مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، برخی مقامات و همچنین رسانه های غربی تلاش کرده اند ایران را به عدم همکاری در موضوع هسته ای متهم کنند، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن تأکید مجدد بر رویکرد همکاری جویانه ایران، ارزیابی مثبتی را از روند همکاری های ایران و آژانس ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از اقدامات ایران در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در برنامه هسته ای ایران تقدیر کرده است. البته وی در عین حال اظهار داشته برای حل مسائل باقی مانده میان ایران و آژانس، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این خبر می نویسد اظهارات آمانو به احتمال زیاد از سوی قدرت های بزرگ طرف مذاکره با ایران، به عنوان نشانه ای مثبت در نظر گرفته خواهد شد.

به نوشته این خبرگزاری، آمانو گفته تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی طی ماه های اخیر – که شامل اجازه دسترسی های بیشتر و ارائه اطلاعات بیشتر بوده – به آژانس کمک کرده تا درک بهتری از برنامه هسته ای ایران به دست بیاورد.

وی در این زمینه اظهار داشته: «من از این حقیقت که اقدامات عملی توافق شده با ایران، مطابق برنامه از سوی ایران اجرا شده، استقبال می کنم. ایران به شکلی اساسی با آژانس تعامل داشته است». آمانو این سخنان را در جریان اجلاس شورای حکام آژانس که در وین در حال برگزاری است بیان کرده است.

رویترز اشاره می کند که ماه گذشته، ایران یکی از مهمترین بخش های اطلاعات درخواست شده از سوی آژانس، یعنی اطلاعات مربوط به چاشنی های انفجاری را در اختیار این نهاد قرار داد. ایران همچنین موافقت کرده تا تاریخ 25 اوت، نسبت به حل و فصل دو جنبه دیگر از مسائل مورد نظر آژانس نیز اقدام کند.

آمانو در اشاره به این موضوع گفته آژانس در حال حاضر مشغول آنالیز اطلاعات ارائه شده از سوی ایران است و نتایج تحلیل های خود در این زمینه را پس از به دست آوردن تصویری کلی از روند جاری و کسب درکی مناسب در این موضوع، منتشر خواهد کرد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------