آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

چین: در مذاکرات اختلاف اجتناب‌ناپذیر است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - چین: در مذاکرات اختلاف اجتناب‌ناپذیر است

نماینده دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین گفت: ایران به طور جدی تدابیر مربوطه قید شده در برنامه عملیات مشترک گروه 1+5 را اجرا می کند.

شنگ جین یه، نماینده دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین، گفت: همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در روزهای اخیر روند مثبتی نشان داده و چین تلاش های ایران برای حل موضوع هسته ای از طریق گفت وگو را تایید می کند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ایران هفت اقدام عملی را که ماه فوریه امسال با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای روشن کردن موضوع هسته ای امضا کرده، اجرا نموده است و 20 مه (30 اردیبهشت) با آژانس در خصوص پنج تدبیر جدید که پیش از 25 اوت (سوم شهریور) اجرایی می شود، به توافق رسید.

نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بهمن ماه سال گذشته بعد از سه روز مذاکرات فشرده فنی، با انتشار بیانیه ای مشترک برای برداشتن هفت قدم عملی به توافق رسیدند.

رادیو بین المللی چین روزپنجشنبه به نقل از ˈشنگ جین یهˈ که در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن می گفت ، تاکیدکرد ˈچین بسیار خوشحال است که همکاری آژانس با ایران در روزهای اخیر روند مثبتی نشان داده استˈ.

نماینده دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین گفت: ایران به طور جدی تدابیر مربوطه قید شده در برنامه عملیات مشترک گروه 1+5 را اجرا می کند.

وی افزود: چین ضمن تقدیر از تلاش های ایران برای حل موضوع هسته ای از طریق گفت وگو و همکاری، تهران را به افزایش همکاری با آژانس و ادامه پیشبرد حل این موضوع تشویق می کند.

این مقام چینی گفت: مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک و ایران وارد مرحله مهمی شده است. تاکنون چهار دور مذاکرات برای توافقنامه همه جانبه برگزار شده است و طرف ها تمایل سیاسی خود را برای دستیابی هرچه سریع تر به توافقنامه نشان داده اند.

وی موضوع هسته ای ایران را ˈحساس و پیچیدهˈ خواند و گفت: اختلافات و مشکلات در مذاکرات اجتناب ناپدیر است. با این حال، چین باور دارد در صورتی که طرف ها عقلایی و عملی برخورد کنند و نگرانی های یکدیگر را مدنظر قرار دهند، با پایبندی بر اصول به طور حتم راه حلی با منافع متقابل و برد - برد پیدا می کنند.

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نیز گفت گزارش جدید آژانس بار دیگر نشان می دهد تمام فعالیت های هسته ای ایران صرفا صلح آمیز بوده و تحت پادمان جامع آژانس قرار دارد و هیچ انحرافی در آن دیده نمی شود .

نجفی تاکید کرد: این گزارش همچنان نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود به موجب برنامه اقدام مشترک توافق شده با گروه 1+5 و نیز به تعهداتش طبق موافقت نامه در چارچوب همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده است.

نجفی همچنین گفت: ایران و آژانس در نشست اخیر در تهران در باره گام های عملی احتمالی برای ادامه فرایند به بحث پرداختند و پنج گام عملی دیگر را که سه گام آن مربوط به مسائل کنونی و دو گام مربوط به مسائل گذشته است، شناسائی کردند.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------