آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رییس جمهوری عازم ترکیه شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سفر روحانی به ترکیه

 

اخبار سیاست خارجی - رییس جمهوری عازم ترکیه شد

این سفر دو روزه به دعوت رسمی عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در صدر هیاتی بلندپایه با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عازم آنکارا شد.

به گزارش ایرنا، این سفر دو روزه به دعوت رسمی عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه انجام می شود.

در این سفر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی، رییس جمهوری را همراهی می کنند.

براساس بیانیه مشترک مطبوعاتی منتشر شده در تهران و آنکارا در آستانه سفر رییس جمهوری به ترکیه، برگزاری نخستین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور نشانگر ظرفیت های پویا در تحکیم مناسبات و علائق دوستانه میان دو ملت است.

در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: این سفر در عین حال فرصت مغتنمی برای رایزنی های سطح عالی بین ایران و ترکیه در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

دیدارهای رسمی با همتای ترک و رجب طیب اردغان نخست وزیر، شرکت در ضیافت شام عبدالله گل، دیدار با ایرانیان مقیم و برخی از تجار و بازرگانان، شرکت در مراسم گشایش شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه و نشست رسانه ای با مدیران رسانه های ترکیه از دیگر برنامه های رییس جمهوری ایران در این سفر است.

در این سفر اسنادی در بخش های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و همچنین در حوزه ساخت مشترک فیلم، همکاری در زمینه گردشگری، پست، گمرک و استاندارد امضا می شود.

همچنین در این سفر پس از پایان نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه، دستاوردهای این نشست در بیانیه ای مشترک منتشر می شود.

در سفر بهمن ماه سال گذشته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران، سه تفاهم نامه همکاری در زمینه تجارت ترجیحی، پنجمین کمیته مشترک تجاری بین دو کشور و همکاری های خبرگزاری جمهوری اسلامی با خبرگزاری آناتولی ترکیه به امضای مسوولان دو کشور رسید.

در سفر اردوغان به تهران رسیدن به سقف 30 میلیارد دلار مبادله تجاری بین ایران و ترکیه تا سال 2015 مورد تاکید طرفین قرار گرفت. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------