آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

محتوای توافق آمریکا و رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته‌ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - هاآرتص فاش کرد؛
محتوای توافق آمریکا و رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

در حالی که دو روز مذاکرات مستقیم میان هیأت‌های دیپلماتیک ایران و آمریکا، روز گذشته در ژنو به پایان رسید، یک مقام رژیم اسرائیل از وجود توافقی میان تل آویو و واشنگتن در موضوع هسته‌ای ایران خبر داد؛ توافقی که گفت‌و‌گوهای دو‌ روزه اخیر در ژنو نیز در چهارچوب آن صورت گرفته و بخشی از آن به شمار می‌رفته است.

به گزارش «تابناک»، یک مقام ارشد رژیم اسرائیل به روزنامه «هاآرتص» گفته، این رژیم و آمریکا به تفاهمی دست یافته‌اند که مبنای آن، سیاست «عدم غافلگیری» در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است.

به گفته این مقام اسرائیلی، در چهارچوب همین تفاهم و توافق، ایالات متحده پیش از اعلام تصمیم خود برای انجام مذاکرات مستقیم اخیر با ایران، رژیم اسرائیل را از این تصمیم آگاه کرده است.

وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5، فردی بوده که وظیفه اطلاع‌رسانی به مقامات اسرائیلی را درباره این موضوع بر عهده داشته است.

به گفته این مقام، هنگامی که در ماه فوریه سال جاری میلادی، روند گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای آغاز شد، ایالات متحده متعهد گردید که شفافیت کامل را در موضوع مذاکره با ایران رعایت کرده و همواره مواضع خود را در این زمینه با مواضع رژیم اسرائیل هماهنگ کند. این تعهد از آن لحاظ مطرح شده که رژیم اسرائیل، از اقدام آمریکا در جریان مذاکرات منتهی به توافق ژنو برای برقراری یک کانال گفت و گوی محرمانه با ایران ناخرسند بوده است.

در همین زمینه، یک مقام ارشد آمریکایی نیز که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشته: «پیش از برگزاری دیدار دوجانبه، ما با همه شرکای خود، از جمله اسرائیل و دیگر شرکای منطقه ای هماهنگ شدیم».

از سوی دیگر، ‌هاآرتص اشاره می‌کند که سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه درباره شمار سانتریفیوژهای ایران، با استقبال رژیم اسرائیل روبه‌رو شده است.

یک مقام ارشد این رژیم گفته، اسرائیل از اینکه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی، موضع سختی ‌در مقابل ایران گرفته و درخواست‌هایی حداکثری را در موضوع غنی سازی اورانیوم در ایران مطرح می‌کنند، احساس خشنودی می‌کند. از سوی دیگر، این رژیم ترجیح می‌دهد دوره شش ماهه مذاکرات هسته ای ایران تمدید شود تا به زعم خود، توافقی عجولانه با ایران به امضا نرسد. 
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------