آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا در پی گفت و گوی مستقیم با ایران برای نحوه مقابله با داعش است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی  - آمریکا در پی گفت و گوی مستقیم با ایران برای نحوه مقابله با داعش است

ایران و آمریکا تنها کشورهایی بودند که در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه کمک به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریکات گروه تروریستی داعش را مطرح کرده اند.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور نوشت: دولت واشنگتن در پی گفت و گوی مستقیم با ایران درباره نحوه مقابله با تهدیدات گروه داعش و نگرانی های امنیتی در عراق است.

به گزارش عصر ایران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: این گفت و گوها احتمالا از هفته جاری آغاز می شود و به نظر نمی رسد در محل گفت و گوهای هسته ای  که قرار است از روز دوشنبه در وین اتریش بین ایران و گروه 1+5 باشد، برگزار شود.

وال استریت ژورنال می نویسد: هنوز مشخص نیست دولت اوباما از چه کانال دیپلماتیکی برای گفت و گوی مستقیم با ایران در مورد بحران عراق استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی نوشت؛ واشنگتن به دنبال برقراری دیالوگ مستقیمی با ایران به منظور یافتن راه حلی برای بحران است.

آمریکا روز شنبه اعلام کرد به منظور مقابله احتمالی با گروه داعش  ناو جنگی " یو اس اس جورج بوش " خود را عازم منطقه خلیج فارس کرده است.

برخی دولتمردان عراقی نیز در روزهای گذشته خواستار مداخله آمریکا در بحران عراق و ارایه کمک های این کشور به ارتش عراق به منظور مقابله با تروریست های داعش شده اند.

وال استریت ژورنال می نویسد : ایران و آمریکا تنها کشورهایی بودند که در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه کمک به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریکات گروه تروریستی داعش را مطرح کرده اند.

گفتنی است از روز شنبه که ارتش عراق حملات خود را به منظور مقابله با پیشروی داعش در مناطق شمالی عراق تشدید کرده، پیشروی این گروه تروریستی کند تر شده است.

همچنین با صدور فتوای آیت الله سیستانی علیه این گروه ، هزاران عراقی داوطلب مسلح شده و گروه های مردمی مقابله با داعش تشکیل داده اند.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------