آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

علی شمخانی پشت پرده تحولات عراق را فاش کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحولات عراق

 

اخبار سیاست خارجی - علی شمخانی پشت پرده تحولات عراق را فاش کرد

تحولات این روزهای عراق، در انبوهی از تبلیغات گروه های تروریستی گرفتار آمده است.تروریست هایی که بیش از آنکه در عرصه عملیاتی موفقیت کسب کنند، عمدتا در عرصه جنگ روانی موفق عمل کرده اند. در این میان دبیر شورای امنیت ملی کشورمان اشاره ای به پشت پرده این تحولات داشته است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اخبار منتشره در رسانه های غربی راجع به احتمال همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق افزود: این موضوعات کارکرد جنگ روانی داشته و کاملا غیر‌واقعی است.

به گزارش «تابناک»، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در خصوص آخرین تحولات عراق در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا در چهارچوب اجرای سیاست ایجاد ارتش‌های باز بستر شکل‌گیری و رشد گروه‌های مسلح تررویبستی مشابه داعش را فراهم کرده است.

وی با اشاره به همکاری‌های‌ مالی اطلاعاتی و لجستیکی برخی متحدان آمریکا در اجرای سیاست افزود: ایجاد رعب، بی ثباتی و مقابله مسلحانه و خشن با خواست و اراده مردم که در قالب انتخابات آزاد برای تعیین سرنوشت کشورها رقم می‌خورد، از اهداف اصلی آمریکا در پیگیری سیاست ارتش‌های باز است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر نقش گروه فرماندهان جنایتکار بعثی در هدایت عملیاتی گروهک داعش اظهار داشت: استفاده از افراط‌گرایان خشن برای اعمال اراده آمریکا در برابر خواست و اراده مردم عراق و سوریه ضمن آنکه چهره ای خشن و غیر انسانی از اسلام ارائه می‌‌کند، خطر بازگشت تروریست‌ها به کشورهای مجری سیاست‌های آمریکا را کاهش می‌‌دهد.

وی با تقدیر از مردم مسلمان عراق، اعم از شیعی و سنی و کرد که با هشیاری شناخت دقیق فتنه‌گری بیگانه با اتحاد و همدلی به درخواست‌های مراجع و علمای دینی پاسخ مثبت داده و به دفاع از کشور خود پرداخته‌اند، افزود: تاریخ نشان می‌‌دهد ‌ملت بزرگ عراق برای حفظ و استقلال کشور و اعمال خواست و اراده خود هیچ گاه نیازمند دلسوزی دایه‌های آلوده اما مدعی مهربان‌تر از مادر نبوده  و بی‌گمان تهدیدات تروریسم اخیر را چون گذشته پشت سر خواهد گذارد.

شمخانی با فریبکارانه خواندن برخی اظهارات اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی در خصوص کمک این کشور به دفع تهدیدات داعش در عراق، احتمال تهدید امنیت ملی این کشور از سوی گروههای آمریکا ساخته را مانند برخی رخدادهای ‌تاریخ اخیر یادآور شد و گفت:‌ قطعا نباید از عوامل پشت صحنه ایجاد کننده تهدیدات و ناامنی در کشور عراق انتظار ‌کمک داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشار ه به برخی اخبار منتشره در رسانه‌های غربی در خصوص احتمال همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق افزود: این موضوعات کارکرد جنگ روانی داشته و کاملا غیر‌واقعی است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همان گونه که اعلام کرده‌ایم، ‌در صورت درخواست رسمی دولت عراق، موضوع کمک در چهارچوب مقررات بین‌الملی را بررسی خواهیم کرد  و این روند کاملا دوجانبه بوده و به کشور سومی ارتباط پیدا نمی‌کند.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------