آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

جان بولتون: ایران دشمن اصلی ماست نه داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - جان بولتون: ایران دشمن اصلی ماست نه داعش

جان بولتون گفت: خطر اصلی، برنامه هسته ای ایران و المالکی متحد تهران است.

جان بولتون از چهره های تندوری جمهوریخواه، ضمن مخالفت با هرگونه کمک دولت آمریکا به نوری المالکی و اقدام نظامی علیه تروریست های داعش در عراق، گفت: خطر اصلی، برنامه هسته ای ایران و المالکی متحد تهران است.

به گزارش ایرنا، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به تلویزیون فاکس نیوز گفت: تحولات عراق و سرانجام آن برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است اما این به معنای دخالت نظامی در آن کشور نیست.

وی افزود: در کلان قضیه، برنامه هسته ای ایران خطر اصلی برای منافع ماست؛ به همین دلیل من مخالفت همکاری با رژیم المالکی هستم که طرفدار ایران است.

بولتون، با پیچیده خواندن وضعیت عراق، خواستار اجرای تحقیقات کنگره درباره سیاست آمریکا در عراق و ناکامی دولت اوباما در خصوص گروه داعش شد.

دولت آمریکا اعلام کرده که برنامه ای برای دخالت مستقیم نظامی در عراق ندارد و هرگونه اقدامی علیه گروه تروریستی داعش بستگی به گفت‌وگوهای سیاسی در داخل عراق و تشکیل یک دولت فراگیر است.

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه تاکید کرد که فراخوان به تشکیل دولت فراگیر مغایر قانون اساسی است و روند سیاسی در این کشور را بر هم می زند.

نوری المالکی افزود: چنین تلاش هایی، ایجاد مانع در برابر دموکراسی نوپا و دزدیدن رای انتخاب کنندگان است.

گروه تکفیری تروریستی داعش که پیش از این محدوده فعالیت آنها در سوریه متمرکز شده بود، از 19 خردادماه با کمک نظامیان سابق بعثی عضو ارتش صدام، برخی از مناطق شمال عراق در استان های انبار، نینوا و صلاح الدین را به تصرف خود درآورده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------