آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

مقامات اسرائیلی که از ترس ایران به آمریکا می روند!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وزیر اطلاعات اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - مقامات اسرائیلی که از ترس ایران به آمریکا می روند!

«یوال اشتاینیتز»، وزیر اطلاعات اسرائیل و مقامات دیگری از جمله یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی، جرمی ایزاکاروف معاون مدیر کل امور استراتژیک در وزارت خارجه، سیما شاین مدیر بخش استراتژیک در وزارت امور استراتژیک و اعضایی از کمیسیون انرژی اتمی، موساد و اداره اطلاعات نظامی این رژیم در سفری فوری به واشنگتن می‌روند.

ترس مقامات اسرائیلی از قریب‌الوقوع بودن توافق جامع هسته‌ای هیأت دیپلماتیک اسرائیلی به ریاست یوال اشتاینیتز از وزرای این رژیم در سفر فوری خود به ایالات متحده، خواستار آن خواهد شد که توافق هسته‌ای با ایران به جای اینکه بر مبنای الگوی نظارت و شفافیت باشد، بر الگوی خلع سلاح متکی باشد و برنامه موشکی ایران را نیز در بر ‌گیرد.


به گزارش «تابناک»‌ به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، یک هیأت عالی‌رتبه اسرائیلی روز یکشنبه در حالی به ایالات متحده خواهند رفت که مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 بر سر توافق جامع هسته‌ای به مرحله پایانی خود نزدیک می‌شود.

بنا بر این گزارش، ریاست این هیأت با یوال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات اسرائیل است و افراد دیگری از جمله یوسی کوهن مشاور امنیت ملی، جرمی ایزاکاروف معاون مدیر کل امور استراتژیک در وزارت خارجه، سیما شاین، مدیر بخش استراتژیک در وزارت امور استراتژیک و اعضایی از کمیسیون انرژی اتمی، موساد و اداره اطلاعات نظامی این رژیم را در بر می‌گیرد.

با وجود فاصله کوتاه بین زمان درخواست برای سفر این گروه و زمان سفر آنها، واشنگتن با این سفر موافقت کرده است. اسرائیلی‌ها ‌سه‌شنبه گذشته برای انجام این سفر درخواست موافقت کرده بود.

ویلیام برنز، نفر دوم وزارت خارجه آمریکا و وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی از جمله کسانی هستند که هیأت اسرائیلی‌ها با آنها دیدار خواهند داشت.

این سفر فوری اسرائیلی‌ها به آمریکا نشان‌دهنده این ترس در اسرائیلی‌ها دانسته شده ‌که توافق غرب و ایران بر سر موضوع هسته‌ای قریب‌الوقوع خواهد یود. این در حالی است که هنوز موانع مهمی بین دو طرف ‌مانده است و متن توافق نهایی باید نگارش شود.

این در حالی است که اسرائیلی‌ها در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند که طرف مقابل مایل است اجازه دهد، برنامه هسته‌ای ایران گسترده‌تر از آن چیزی باقی بماند که اسرائیل آن را صلح‌آمیز می‌داند.

اسرائیل اصرار دارد که 1+5 باید بر سر گزینه غنی‌سازی صفر در ایران پافشاری کند‌ و در صورتی که امکان ادامه غنی‌سازی به ایران داده شود، سطح آن به 3.5 درصد محدود شود تا زمان ادعایی این رژیم برای رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای به چند سال کشیده شود.

روزنامه اسرائیلی مدعی شده ‌که این رژیم به آمریکایی‌ها تأکید کرده است که توافق با ایران باید مبتنی بر مدل خلع سلاح باشد و چنین توافقی در مورد ایران و سوریه اجرا شود. اسرائیل با مدل مبتنی بر شفافیت و بازرسی مخالفت کرده است. اسرائیلی‌ها همچنین اصرار دارند که توافق هسته‌ای با ایران به موضوع موشکی ایران نیز بپردازد.

اسرائیل ‌پیوسته گفت‌وگوهایی را در این باره با چهار کشور غربی عضو 1+5 برگزار کرده است. چند روز پیش از این، یوال اشتاینیتز با سایمون گس، مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای نیز دیدار کرده است. اشتاینیتز پذیرش درخواست دیدار اسرائیلی‌ها از سوی مقامات آمریکایی را مهم دانسته است.

یدیعوت آحارونوت مدعی شده است، از نگاه مقامات اسرائیلی، توافق هسته‌ای با ایران در مهلت شش ‌ماهه به دست نخواهد آمد و با چند هفته دیرکرد، دو طرف‌ به توافق خواهند رسید. از نگاه آنها، آمریکایی‌ها مصمم هستند ‌با ایران به توافق برسند.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------