آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه ایرلند: برای بازگشایی سفارت در تهران پول نداریم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط اقتصادی ایران و ایرلند

 

اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه ایرلند: برای بازگشایی سفارت در تهران پول نداریم

اسمیت تاکید کرد دو کشور ایران و ایرلند روابط اقتصادی دارند و حجم تجارت دو کشور بیش از 51 میلیون یورو در سال است .

مقامات وزارت خارجه ایرلند اعلام کردند داشتن روابط دیپلماتیک با کشورهای خاورمیانه و حمایت از شرکت های ایرلندی در این کشورها از اصول سیاست خارجی دوبلین است، اما برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران مشکل مالی وجود دارد.

به گزارش عصر ایران " ایمون گیلمور" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ایرلند در گفت و گو با روزنامه " دیلی میل " بریتانیا با اشاره به اینکه از نظر دوبلین مساله داشتن سفارت در تهران مهم است، افزود : این کار نیازمند بودجه سالانه  500 هزار یورویی است در حالی که دولت دوبلین به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر قادر به تامین این بودجه نیست.

با این حال وزیرخارجه ایرلند گفت همزمان با مذاکرات هسته ای و چشم انداز مثبت برای توافق ایران و قدرت های جهانی بر سر مساله هسته ای، دولت دوبلین بازگشایی سفارت خود در تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

گیلمور ابراز امیدواری کرده است که در صورت عادی شدن روابط اتحادیه اروپا با ایران ورفع تحریم های این اتحادیه علیه ایران ، زمینه مناسبی برای بازگشایی مجدد سفارت ایرلند در تهران به وجود بیاید.

سفارت ایرلند در دو شهر تهران و واتیکان از سال 2012 بسته شده است . دولت دوبلین با رد سیاسی بودن این مساله ، مشکلات مالی و نداشتن بودجه را دلیل بسته شدن سفارت خانه های خود در تهران و واتیکان اعلام کرد.

بسته شدن سفارت ایرلند در تهران همزمان با تنش دیپلماتیک در روابط ایران و بریتانیا به خاطر حمله دو سال پیش عده ای به سفارت انگلیس در تهران همراه شد.

ایران و انگلیس هم اکنون برای بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران مشغول رایزنی اند و یکی از محورهای گفت و گوی دو طرف ، مساله پرداخت غرامت طرف ایرانی برای جبران خسارات وارده به سفارت بریتانیا در جریان حمله آذر ماه سال 1390 به سفارت بریتانیا است.

"برندان اسمیت "سخنگوی وزارت خارجه ایرلند نیز در این باره تاکید کرده است بازگشایی سفارت ایران در دوبلین ، این کشور را به تکاپو انداخته تا هر چه زدتر در اقدامی متقابل و برای ایجاد و بهبود روابط دو جانبه سفارت ایرلند در تهران بازگشایی شود.

اسمیت تاکید کرد دو کشور ایران و ایرلند روابط اقتصادی دارند و حجم تجارت دو کشور  بیش از 51 میلیون یورو در سال است . 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------