آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اوباما خواستار تمدید زمان مذاکرات شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رئیس جمهوری آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - اوباما خواستار تمدید زمان مذاکرات شد

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره سیاست خارجی این کشور گفت: مذاکره با ایران به زمانی فراتر از ضرب‌الاجل ۲۰ جولای(۲۹ تیر) نیاز دارد.

 به گزارش فارس به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره سیاست خارجی این کشور گفت: مذاکره با ایران به زمانی فراتر از ضرب الاجل 20 جولای(29 تیر) نیاز دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 در وین گفت که ایران تلاش‌های چشمگیری برای تحقق وعده‌هایش در خصوص عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای اش در آستانه ضرب‌الاجل 20 ژوئیه صورت داده است که از جمله می‌توان بازرسی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای این کشور را نام برد.

وی با اینحال ادامه داد که در روزهای آینده با کنگره درباره تمدید مهلت مذاکرات راه‌حل جامع هسته‌ای ایران و 1+5 وارد گفت‌وگو می‌شود و تصریح کرد که هنوز شکاف‌های چشمگیری وجود دارد.

اوباما ادامه داد: واضح است که در زمینه‌های مختلفی پیشرفت واقعی داشته‌ایم و یک مسیر قابل اعتماد در پیش داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کماکان درخصوص تمدید مذاکرات با کنگره مشورت خواهد کرد ولی در عین حال، «ممکن است تمدید مذاکرات پس از پایان مهلت شش ماهه (29 تیر ماه) ضروری باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کرد و گفت که از تلاش‌های صهیونیست‌ها برای دفاع از خود در مقابل حماس حمایت می‌کند اما در ادامه تأکید کرد که از راه‌حل دیپلماتیک و توافق آتش‌بش به میانجیگری مصر پشتیبانی می‌کند.

این مواضع باراک اوباما پس از آن اتخاذ شد که وی ساعتی پیش با «جان کری» رئیس دستگاه دیپلماسی دولت خود در خصوص نتیجه مذاکرات دو روزه وی با محمدجواد ظریف گفت وگو کرد.

اوباما در ادامه سخنان خود دو رقیب انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را که اخیراً با ممیزی بین‌المللی بیش از 8 ملیون رأی برای تصمیم‌گیری درباره برنده انتخابات توافق کرده‌اند، تحسین کرد و گفت که تعهد این دو نفر گام مهمی است تا افغانستان اولین انتقال دموکراتیک در تاریخ خود را تجربه کند.
اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------