آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

دیدگاه ایران، آمریکا و روسیه درباره تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دیدگاه ایران، آمریکا و روسیه درباره تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای

احتمال کاهش زودهنگام تحریم های ایران از سوی کشورهای غربی، حمایت رئیس جمهور ایران از تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته ای، اظهارنظر کاخ سفید درباره تمدید احتمالی زمان مذاکرات، دیدگاه وزیر خارجه روسیه درباره روند مذاکرات هسته ای ایران و گزارش هایی از پشت پرده مذاکرات در وین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر احتمال کاهش زودهنگام تحریم های وضع شده علیه ایران از سوی غرب، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گالف تودی» در این زمینه می نویسد در حالی که مذاکرات ایران و قدرت های جهانی هنوز نتوانسته با دستیابی به توافق جامع همراه شود، دولت های غربی به منظور تشویق ایران به دادن امتیازهایی در موضوع هسته ای، کاهش قابل توجه تحریم های وضع شده علیه این کشور را مورد توجه قرار داده اند. به نوشته این روزنامه، در حال حاضر این دولت ها مشغول بررسی ساز و کارهای اجرایی لازم در این زمینه هستند.

در همین بحث، یعنی موضوع هسته ای، حمایت رئیس جمهور ایران از تمدید دوره زمانی مذاکرات با گروه 1+5 نیز مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «ای بی سی نیوز» می نویسد رئیس جمهور ایران ضمن حمایت از تمدید مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی، گفته ادامه یافتن گفت و گو پس از تاریخ 20 ژوئیه، به نفع همه است. این سایت به نقل از حسن روحانی می نویسد: «آنچه در ما در پی آن هستیم، یک وضعیت برد- برد است که به نفع همه خواهد بود». ای بی سی نیوز اشاره می کند که پیشتر، رئیس جمهور آمریکا نیز از احتمال تمدید مذاکرات سخن گفته بود.

البته کاخ سفید روز گذشته نیز بار دیگر از احتمال تمدید گفت و گوهای هسته ای سخن به میان آورده است. به نوشته خبرگزاری کویت، جاش ارنست، مسئول بخش مطبوعات کاخ سفید اعلام کرده مقامات ایرانی و آمریکایی در وین درباره احتمال تمدید بازه زمانی مذاکرات به گفت و گو پرداخته اند. وی افزوده: «ماهیت سازنده این مباحثات، برای کسانی که در ابتدا نسبت به آن بدبین بوده اند، تعجب آور بوده است». ارنست گفته موضوع تمدید احتمالی مذاکرات، به جز مذاکرات مقامات ایرانی و آمریکایی، در بحث های مقامات ارشد دولت آمریکا و همچنین نمایندگان کنگره این کشور نیز مطرح شده است.

به جز ایران و آمریکا، نماینده روسیه در گروه 1+5 نیز درباره موضوع تمدید مذاکرات هسته ای اظهارنظر کرده است. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته ایران و قدرت های جهانی توافق دارند که گفت و گوها درباره توافق جامع، باید فراتر از ضرب الاجل تعیین شده فعلی ادامه پیدا کند. وی گفته: «عقیده مشترک ما این است که کار بر روی توافقنامه، نیاز به زمان بیشتری دارد و این مسئله مربوط به تنها چند روز نیست. بر همین اساس، این مقام روس اظهار داشته که انتظار دارد مذاکرات به مدت بیش از چندین هفته ادامه پیدا کند. 

با این حال، خبرگزاری «رویترز» روایت متفاوتی را از رویکرد آمریکا و کشورهای غربی به مذاکرات و به ویژه موضوع تحریم های ایران انتشار داده است. این خبرگزاری می نویسد پشت درهای بسته محل برگزاری مذاکرات هسته ای در وین، مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی تلاش دارند ایران را با آمارها و ارقام هایی بترسانند که نشان می دهد در صورت عدم دستیابی سریع به توافق هسته ای، دشواری های اقتصادی بیشتری در انتظار این کشور خواهد بود. البته این خبرگزاری نیز اشاره می کند که در کنار این تهدیدها و هشدارها، یک مشوق کلیدی نیز به ایران ارائه شده که همان کاهش سریع تحریم ها در صورت حصول توافق هسته ای است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------