آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دلایل نفوذ سیاستمداران تندروی آمریکایی بر موضوع هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - دلایل نفوذ سیاستمداران تندروی آمریکایی بر موضوع هسته‌ای ایران

پرداخت سومین قسط بدهی های نفتی هند به ایران، انعقاد قرارداد میان ایران و شرکت آمریکای بوئینگ، بررسی دلایل نقش آفرینی سیاستمداران تندرو آمریکایی در موضوع هسته ای ایران، کمک مالی برخی سازمان های ایرانی جهت خرید سلاح برای مبارزان فلسطینی و برنامه دولت ایران برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر پرداخت سومین قسط بدهی های نفتی ایران به هند، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون در شماری از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. روزنامه «تایمز اقتصادی» می نویسد هند روز پنج شنبه سومین بخش از بدهی 550 میلیون دلاری خود به ایران را پرداخت کرد تا بدین ترتیب، مجموع میزان بدهی های این کشور به ایران که طی یک ماه گذشته تسویه شده، به 1.65 میلیارد دلار بالغ شود. این روزنامه ضمن اشاره به اینکه نخستین قسط از این بدهی ها در تاریخ 26 ژوئن و دومین قسط در هشتم ژوئیه به ایران پرداخت شد، می نویسد با پرداخت این مبالغ، اکنون یک چهارم بدهی های هند به ایران تسویه شده است.

در مطلب دیگری درباره کاهش شرایط تحریمی علیه ایران، شماری از منابع خبری، از جمله «ریانووستی» روسیه از انعقاد قراردادی میان ایران و شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ خبر داده اند. این خبرگزاری می نویسد شرکت تولید هواپیمای بوئینگ قراردادی را با شرکت «ایران ایر» منعقد کرده و به این ترتیب، به نخستین شرکت آمریکایی تبدیل شده که از سال 1979 تاکنون، با ایران قرارداد می بندد. بر اساس این قرارداد، شرکت بوئینگ خدماتی از جمله تأمین قطعات هواپیما، راهنمایی و مشاوره، ارائه چارت های هوانوردی، مشاوره در امور بهسازی هواپیماها، نصب قطعات و کنترل را در قبال ایران انجام خواهد داد.

اما در میان دیگر مطالب، سایت خبری آمریکایی «نیشن» به بررسی دلایل نقش آفرینی موثر عناصر تندرو سیاسی آمریکا در موضوع هسته ای ایران پرداخته است. به نوشته این سایت، یکی از دلایل این امر، بودجه های کلانی است که در اختیار سازمان های تندرو و طرفدار تحریم ها، از جمله بنیاد دفاع از دموکراسی ها و کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) گذاشته می شود. دومین دلیل مهم این موضوع، آن است که این گروه های تندرو، تعاملات بسیار شدید و تنگاتنگی با اعضای کنگره آمریکا داشته و برای پیشبرد دستور کارهای خود، حتی در جلسات ارائه گزارش داخلی سنا درباره موضوع هسته ای ایران نیز حضور می یابند.

در مطلبی درباره رویکرد ایران نسبت به تهاجم اخیر رژیم اسرائیل به غزه، خبرگزاری «ترند» از کمک مالی نهادهایی در ایران به سازمان های فلسطینی برای خرید اسلحه از سوی این سازمان ها خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد یک «نهاد نیمه دولتی» در ایران، برای جمع آوری پول جهت خرید اسلحه مورد نیاز فلسطینی ها، اقدام به بازگشایی یک حساب بانکی کرده است. در این مطلب به نقل از منابع خبری داخلی ایران آمده که سازمان بسیج بازار در ایران، یک شماره حساب بانکی را به همین منظور به عموم مردم معرفی کرده است. این سازمان از مردم خواسته با کمک از این طریق، در راستای تأمین نیاز تسلیحاتی فلسطینی ها اقدام کنند.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از اقدامات ایران علیه کارگران خارجی غیرقانونی به منظور حل مشکل بیکاری جوانان خود خبر داده است. این سایت می نویسد در شرایطی که دولت ایران قصد دارد نرخ بیکاری خود را کاهش دهد، از شرکت های مختلف خواسته در زمان استخدام نیرو، اتباع ایرانی را در اولویت خود قرار دهند. معاون اول رئیس جمهور ضمن بیان این مطلب اشاره کرده در صورتی که هم در یک موضوع نیاز به کمک نیروی کار خارجی باشد، استخدام باید از میان افرادی صورت گیرد که از وزارت کار ایران مجوز دریافت کرده باشند و کارگران غیرقانونی در این روند جایی نخواهند داشت. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------