آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

دو هدف اوباما از تمدید مذاکرات هسته ای با ایران چیست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دو هدف اوباما از تمدید مذاکرات هسته ای با ایران چیست؟

پس از آنکه تازه ترین دور مذاکرات فشرده هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران به توافقی منجر نشد ، این مذاکرات چهار ماه دیگر تمدید شد.

اندیشکده کارنگی در گزارشی نوشت: اوباما از تمدید مذاکرات با ایران دو هدف را دنبال می‌کند.

به گزارش تیک، بنیاد بین‌المللی صلح کارنگی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با تداوم مذاکرات هسته ای با ایران دو هدف بنیادین جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران و مانع شدن از اقدام نظامی بر ضد این کشور را دنبال می‌کند.

پس از آنکه تازه ترین دور مذاکرات فشرده هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران به توافقی منجر نشد ، این مذاکرات چهار ماه دیگر تمدید شد.

زمانی که توافق موقت هسته ای نوامبر 2013 حاصل شد ، در این باره که توافق جامع باید در برگیرنده چه مسائلی باشد ، ناهماهنگی بنیادین وجود داشت.

آمریکا معتقد است برای دستیابی به توافقی جامع ، ایران باید برنامه هسته ای اش را به میزان بیشتری محدود کند. با این حال ، ایران معتقد است باید آنچه اکنون از برنامه هسته ای اش در اختیار دارد حفظ و آمریکا از تحریم‌ها صرفنظر کند.هر دو طرف اذعان دارند تداوم مذاکرات بهتر از هر گزینه دیگری است.اوباما در مورد ایران دو هدف بنیادین دارد : جلوگیری از هسته ای شدن ایران و مانع شدن از اقدام نظامی بر ضد این کشور. تداوم مذاکرات، گامی در جهت این دو هدف است. تحریم های بیشتر، کار درستی نیست. تحریم های بیشتر، ممکن است موجب خطرناک‌تر شدن اوضاع شود.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------