آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , بانک جهانی

 

اخبار سیاست خارجی - ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

عزم شرکت های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده ای از مطالب امروز مطبوعات بین المللی درباره ایران، به همکاری های بین المللی ایران با کشورها و نیز سازمان های مختلف اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از عزم شرکت های تجاری آلمانی برای احیای روابط اقتصادی با ایران خبر داده است. این روزامه می نویسد شرکت های تجاری آلمانی این روزها به سبب بحران پیش آمده در روابط روسیه با غرب، نسبت به ارتباطات تجاری با روس ها سرد شده و در همین حال، توجه خود را به سمت ایران معطوف کرده اند. در این راستا، شرکت های آلمانی با در نظر گرفتن چشم انداز پیشرفت در مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، به آرامی در حال برقراری مجدد پیوندهای اقتصادی با ایران هستند.

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» از همکاری ایران و بانک جهانی در زمینه پروژه های زیست محیطی خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد نماینده بانک جهانی در دیدار با وزیر اقتصاد ایران خواستار همکاری بیشتر طرفین، به ویژه در زمینه های پروژه های زیست محیطی و همچنین اجتماعی شده است. در این دیدار، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد ایران، با اشاره به دیدار اخیر هیئت کارشناسی بانک جهانی از ایران، گفته ایران انتظار همکاری بیشتری با این نهاد بین المللی را دارد. طیب نیا گفته ایران به عنوان یکی از سهامداران بانک جهانی، باید از حقوق مربوط به سهامداری خود بهره مند شود.

از سوی دیگر، این روزها اخبار جدیدی درباره توسعه همکاری های ایران و امارات در حوزه های مختلف نیز منتشر می شود. در جدیدترین نمود این امر، سایت خبری «امارات 24/7» از آغاز پروازهای یک شرکت هواپیمایی اماراتی به ایران خبر داده است. این سایت می نویسد شرکت هواپیمایی «فلای دبی» اعلام کرده پروازهایی را به مقصد تهران و مشهد برقرار خواهد کرد. پروازها به این دو شهر که نخستین مقاصد شرکت هواپیمایی مذکور در ایران به شمار می رود، از روز 10 اوت (6 روز دیگر) آغاز خواهد شد. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، این شرکت هواپیمایی اماراتی در هفته چهار پرواز به مقصد ایران خواهد داشت.

اما در میان دیگر مطالب، امروز برخی از مطبوعات بین المللی موضوع بحران آب در ایران را مورد توجه قرار داده اند. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد به گفته کارشناسان، موضوع کاهش منابع آب، مهمترین تهدیدی است که ایران در حال حاضر با آن مواجه است و همین امر، سبب شده در برخی شهرها موضوع جیره بندی آب مورد توجه قرار بگیرد. گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در امور ایران، در این زمینه اظهار داشته: «امروز موضوع کمبود آب، شدیدترین چالش را علیه امنیت انسانی در ایران ایجاد کرده است». خشک شدن رودخانه ها، رویه های غلط آبیاری، خشکسالی و تغییرات جوی، مهمترین عوامل به وجود آورنده این بحران بوده است.

در نهایت، در مطلبی مربوط به روابط ایران با کشورهای همسایه، سایت خبری «طلوع نیوز» افغانستان اظهارات فرمانده پلیس هرات را مورد توجه قرار داده که اتهاماتی را متوجه ایران کرده است. به نوشته این سایت، فرمانده پلیس هرات ایران را به دست داشتن در ناآرامی های اخیر در این استان متهم کرده و مدعی شده شواهد زیادی وجود دارد که نیروهای شبه نظامی این منطقه، از سوی ایران پشتیبانی می شوند. وی ادعا کرده قتل های زنجیره ای رخ داده در این استان و برنامه به قتل رساندن افسران و سربازان پلیس در هرات، از سوی ایران سازماندهی می شود.   

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------