آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی: امیدی به مساعدت آمریکا وجود ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حسن روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - روحانی: امیدی به مساعدت آمریکا وجود ندارد/راهکار ایران برای برقراری صلح پایدار در خاورمیانه

رییس‌جمهور در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد پیامی صریح به امریکا داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با بیان اینکه امیدی به مساعدت آمریکا وجود ندارد تصریح کرد: تا زمانی که آمریکایی ها در سیاست های اعلامی و اجرایی خود چشم بر واقعیت ها بسته و دفاع از ظالم را به عنوان رکن سیاست خارجی خود اعلام می کند ، امیدی به مساعدت آنان برای بهبود شرایط کنونی وجود ندارد. رئیس جمهور کشورمان اینگونه ناامیدی خود از تغییر مشی و شیوه امریکا را نشان داد.

با تاکید بر این‌که حضور اعضای این کمیته در اجلاس امروز نمایانگر اهمیتی است که دولت‌های عضو جنبش عدم تعهد برای کهنه‌ترین بحران حل نشده جهان معاصر یعنی موضوع فلسطین قائلند، اظهار کرد: امیدوار هستیم که نشست حاضر فرصتی مغتنم برای بررسی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی به ویژه وضعیت غزه و همچنین همفکری همه اعضا برای یافتن راه‌های عملی به منظور یاری رساندن به مردم شجاع و مظلوم اسیر در چنبره توطئه‌های استعماری باشد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، اضافه کرد: با کمال تاسف رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر و در ماه مبارک رمضان با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قوانین بین‌المللی به ویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، با بکارگیری پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها در جنگی بسیار ناعادلانه و نامتناسب سرزمین فلسطین و نوار غزه را هدف شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داده است.

اهم اظهارات رییس دولت را به نقل از ایسنا بخوانید؛

* در این تجاوز جنایتکارانه ارتش رژیم کودک‌کش به شکلی کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده سیاست همیشگی خود یعنی کشتار و نسل‌کشی یک ملت از طریق کشتار علنی و گسترده غیرنظامیان و انحدام مراکز غیرنظامی از جمله تاسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی و مراکز درمانی و مدارس و مساجد و حتی گروه‌های امدادرسان و رسانه‌ای را ادامه داده است.

* کشته و مجروح شدن بیش از 10 هزار نفر از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و آواره نمودن ده‌ها هزار نفر دیگر به همراه تخریب عامدانه کلیه زیرساخت‌های غزه دلیل محکمی بر این مدعا است.

* در چنین شرایطی کم‌تحرکی محسوس و برخورد انفعالی مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات ضدبشری آن جسارت و گستاخی این رژیم را به حدی رسانده است که در نهایت بی‌رحمی حتی مانع کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی و دارویی و تجهیزات درمانی به غزه برای تامین احتیاجات ضروری مردم بی‌پناه و مداوای مجروحان می‌شود.جنبش عدم تعهد به عنوان مجمعی بین‌المللی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان می‌تواند و باید در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی در راستای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام‌های اساسی و مستحکم خود را بردارد.

* بیش از شش دهه است مردم فلسطین از حقوق اولیه خود در زمین آباء و اجدادی خویش مرحومند و تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و از حملات رژیم صهیونیستی وحشیانه رنج می‌برند.

*تفاوت بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت که یکی از دلایل اصلی آن همدستی و همراهی برخی از اعضای دائم این شورا با رژیم صهیونیستی است که این رژیم را در تداوم جنایت‌هایشان گستاخ‌تر کرده است به گونه‌ای که درصدد برآمده است که با آتش‌افروزی خودخواسته بخشی از مردم مظلوم فلسطین و سرزمین قطعه قطعه شده و اشغال شده فلسطین را در بدترین شرایط ممکن قرار دهد.

* از این رو جنبش عدم تعهد بر اساس موازین بنیادی خود در فضای بی‌عملی حاکم بر سازمان ملل متحد آستین همت را بالا زده و برای توقف روند جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و احقاق حقوق عادلانه مردم بی‌گناه فلسطین وارد عمل شد.

*بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای انمیت و سازمان ملل متحد در فاجعه فلسطین و به ویژه غزه نماد آشکار بی‌عدالتی در شورای امنیت است. استمرار بحران خاورمیانه ناشی از بی‌توجهی و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال عامل اصلی بحران یعنی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی است که به ویژه با همراهی برخی اعضای دائم شورای امنیت که در سیاست‌های اعلامی و اجرایی خود چشم بر واقعیت‌ها بسته و دفاع از رژیم صهیونیستی به هر قیمتی را به عنوان رکن رکین سیاست خارجی و منطقه‌ای خود اعلام می‌کنند هیچ امیدی به مساعدت آنان برای بهبود شرایط کنونی وجود ندارد.

* ما بحران غزه را جزئی از سیاست ثابت و مستمر رژیم اشغالگر و جنایتکار رژیم صهیونیستی می‌دانیم که هدف آن ادامه اضمحلال تدریجی و زدودن هویت ملت فلسطین از طریق تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی سرزمین‌های فلسطینی به ویژه بیت‌المقدس و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین بر سرزمین‌های اشغالی است.

* جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که درگیری‌ها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه جز از طریق حل و فصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی و اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در بستر برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنین تاریخی این سرزمین به سرانجامی نخواهد رسید.

*جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع بحران اخیر در غزه تمام ظرفیت خود را برای رفع ظلم و محاصره اعمال شده علیه مردم فلسطین مورد استفاده قرار داده است. در فضای بی‌عملی کنونی سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت، مشارکت موثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به منظور اعمال فشار بر شورا و سازمان ملل متحد برای اتخاذ اقداماتی موثر با هدف توقف هر چه سریعتر کلیه عملیات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی و رفع فوری و کامل حصر علیه مردم غزه ضرورتی انکارناپذیر برای جنبش عدم تعهد است.

*تردیدی نیست ملت فلسطین با درک درست واقعیات و بهره گیری از تجربه بیش از شش دهه رویارویی با اشغالگران اینک با اتکا به توانایی‌های ذاتی خویش راه خود را در استقرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق حقه مردم فلسطین می‌داند و بر دوستداران و یاران فلسطین نیز واجب و لازم است تا به تبعیت از خواست این ملت رشید و بزرگ همانند گذشته در این مسیر گام بردارند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------