آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست های غرب در مذاکرات هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سقوط هواپیما

 

اخبار سیاست خارجی - بازتاب جهانی گسترده خبر سقوط هواپیمای مسافربری در ایران

بازتاب سانحه رخ داده برای هواپیمای ایرانی در تهران و واکنش رئیس جمهور ایران به این حادثه، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست های غرب در مذاکرات هسته ای و اعلام پیروزی شرکت «کرسنت» در دادخواهی خود از ایران در ماجرای قرارداد گازی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر حادثه رخ داده روز گذشته برای یک هواپیما در تهران، مهمترین موضوعی است که از همان لحظات ابتدایی تاکنون، مورد توجه تقریباً همه مطبوعات و رسانه های مهم بین المللی قرار گرفته است. «کریستین ساینس مانیتور» یکی از ده ها روزنامه ای است که به این موضوع پرداخته و می نویسد در تصادف مذکور، 39 نفر جان باخته و 9 تن دیگر زخمی شده اند. این روزنامه اشاره می کند که هواپیمای مذکور در یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران و اندک زمانی پس از بلند شدن از باند، دچار حادثه شده است. در این مطلب اشاره شده که شمار حوادث هوایی در ایران زیاد بوده و دلیل آن، ناوگان سالخورده هوایی و همچنین نگهداری ضعیف از تجهیزات مرتبط است.

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» دستور رئیس جمهور ایران مبنی بر توقف پرواز هواپیماهای «ایران- 140» را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد پس از واقعه تراژیک تصادف هواپیمای مسافربری در تهران در روز یکشنبه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دستور داده تا زمانی که تحقیق جامعی درباره واقعه مذکور صورت بگیرد، هیچ یک از هواپیماهای «ایران- 140» کشور نباید اجازه پرواز بیابند. در همین زمینه، به عباس آخوندی، وزیر راه، وظیفه انجام تحقیقی جامع درباره علل وقوع این حادثه محول شده است. ترند اشاره می کند که روحانی از وزیر بهداشت نیز خواسته بهترین امکانات را برای مداوای مجروحان حادثه فراهم نماید.

اما اظهارات معاون وزارت خارجه ایران درباره درخواست های ایران و غرب در مذاکرات هسته ای، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «گالف تودی» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران می نویسد جمهوری اسلامی ایران، یک برنامه ضعیف و محدود غنی سازی را که قدرت های جهانی بخواهند مانند یک «بازیچه» در اختیارش قرار دهند، نخواهد پذیرفت. وی با اشاره به اینکه برنامه هسته ای ایران دارای یک چارچوب مشخص است، گفته ایران هیچ چیزی را خارج از این چارچوب نخواهد پذیرفت.

در نهایت، یکی دیگر از مطالب مورد توجه امروز، مطالبی است که درباره جدیدترین تحولات مربوط به قرارداد گازی موسوم به «کرسنت» منتشر شده است. روزنامه «وال استریت ژورنال» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد شرکت اماراتی «دانا گاز»، روز گذشته اعلام کرده در پرونده دادخواهی خود علیه ایران پیروز شده است و به این ترتیب، ممکن است ایران مجبور شود پس از 10 سال اختلاف بر سر قیمت، گاز خود را به سوی تأسیسات این شرکت در شارجه انتقال دهد. دیوان بین المللی داوری اعلام کرده که قرارداد 25 ساله شرکت ملی نفت ایران با شرکت «کرسنت» (از شرکای شرکت دانا گاز) معتبر است و ایران ملزم بوده از دسامبر 2005 به این قرارداد عمل کند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------