آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

ظریف: زمان و مکان دیدار با اشتون مشخص نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف: زمان و مکان دیدار با اشتون مشخص نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه رومانی که ظهر امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه انجام شد، در جمع خبرنگاران با تایید خبر دیدار دوجانبه‌اش با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هنوز زمان و مکان این دیدار دوجانبه قطعی نشده است ولی قبل از ازسرگیری مذاکرات با 1+5 با خانم اشتون مروری بر روند مذاکرات خواهیم داشت. همچنین مذاکرات دوجانبه با کشورهای 1+5 خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات جمشید ممتاز، مشاور حقوقی ایران در مذاکرات با 1+5 مبنی بر اینکه گروه 1+5 نمی‌تواند تحریم‌های مصوب شورای امنیت را لغو کند ،گفت: کشورهای 1+5 خود نمی‌توانند تحریم‌های شورای امنیت را لغو کنند اما این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند متعهد هستند که تمامی تحریم‌ها را لغو کنند و این 5 کشور عضو دائم شورا برای لغو تحریم‌ها با مراجعه به شورای امنیت و با استفاده از مکانیزم‌های شورا برای لغو تحریم‌ها تلاش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ توافقی عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند تعهد خود مبنی بر لغو تحریم‌ها را عملیاتی کنند. این نکته در همه مذاکرات مشخص بوده است. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------