آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روحانی تندروها را به مبارزه طلبید



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار سیاست خارجی - تحلیل نشریه «فایننشال تایمز» از استیضاح وزیر علوم و واکنش رئیس جمهور به آن،
روحانی تندروها را به مبارزه طلبید/افراطیون با استیضاح فرجی دانا می خواستند به طرفداران خود امید بازگشت به قدرت دهند

متحدان روحانی تندروها را به انحراف افکار عمومی و توجهات از مسئله ی بورسیه های غیرقانونی که به اطرافیان و حامیان تندروها داده شده بود متهم می کردند.

فایننشال تایمز نوشت: تندروها با استیضاح وزیر علوم ضربه ای به حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران وارد کردند.

به گزارش انتخاب، فرجی دانا متهم به تسهیل بازگشت دانشجویان و اساتید اصلاح طلب بود.

متحدان روحانی تندروها را به انحراف افکار عمومی و توجهات از مسئله ی بورسیه های غیرقانونی که به اطرافیان و حامیان تندروها داده شده بود متهم می کردند.

یک تحلیلگر مسائل ایران می گوید: تندروها احساس می کنند، هیچ چاره ای جز امید دادن به طرفداران خود در مورد بازگشت به قدرت در انتخابات آینده ندارند.

مخالفان حسن روحانی به سیاست های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزش روحانی انتقاد دارند. این درحالی است که چندی است، درگیری و تنش بر سر انتخابات آینده مجلس که می تواند راه را برای رئیس جمهور آینده ایران باز کند شروع شده است.

سیاستمداران ایران دانشجویان را قشری می دانند که می توانند کاندیداها را در طول انتخابات بویژه انتخابات ریاست جمهوری پیروز میدان کنند.

دانشجویان نقش ویژه ای در پیروزی غافلگیرانه ی روحامی ایفا کردند. فرجی دانا در روز استیضاح خود در مجلس گفت: ناامیدی در میان نخبگان ما وجود دارد، چراکه امتیازاتی که باید به انها داده شود به کسان دیگری داده شده است.

روحانی با قول به تداوم مسیری که فرجی دانا رفته و انتخاب  محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم تندروها را به مبارزه طلبید.

رئیس جمهور برای معرفی وزیر جدید به مجلس 3 ماه فرصت دارد.

یک تحلیلگر مسائل ایران می گوید: بازی دولت و پارلمان به مانند بازی والیبال می ماند که نتیجه  خیلی زودتر از فوتبال تغییر می کند.

در همین حال، داوود هیرمداس باوند تحلیلگر مسائل ایران به خبرگزاری فرانسه گفت که استیضاح دانا هشداری از سوی تندروها به روحانی بود.

وی افزود: اگر روحانی با قدرت برخورد نکند باید خود را به انها تسلیم کند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------