آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

با کمک ایران می توان داعش را به زانو درآورد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه دولت سایه انگلیس طی یادداشتی در دیلی تلگراف مطرح کرد:
با کمک ایران می توان داعش را به زانو درآورد

سه سال از آغاز آشوب های عربی گذشته و صدها هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر از خانه ها فرار کرده اند و گسل های سیاسی، دین و فرقه ای منطقه مجددا فعال شده اند.

داگلاس الکساندر وزیر خارجه دولت سایه انگلیس می گوید که غرب باید از منافع مشترک ایران، عربستان سعودی و ترکیه در نابودی داعش استفاده کند.

به گزارش انتخاب، داگلاس الکساندر با نگارش یادداشتی تحت عنوان «با کمک ایران می توان با داعش مقابله کرد» در دیلی تلگراف آورده است: امروز خاورمیانه با آشوب و هرج و مرج تعریف می شود که یاداور روزهای تاریک و خونین این منطقه است.

سه سال از آغاز آشوب های عربی گذشته و صدها هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر از خانه ها فرار کرده اند و گسل های سیاسی، دین و فرقه ای منطقه مجددا فعال شده اند.

باتوجه چالش های با اهمیتی که در این حوزه وجود دارد، استراتژی غرب برای حضور در خاورمیانه باید با تواضع و فروتنی همراه باشد. از آن جهت می گویم تواضع که هرگز قدرت های خارجی امکان پیش بینی دقیق نتایج نبردها در عراق، سوریه و خیابان های بیروت و امان را ندارند. پیکارجویان از کشورهای مختلف و با قومیت های گوناگون می آیند. در واقع، سرنوشت این منطقه در وهله ای نخست در دستان مردم و سران آن است، اما بدانید که تواضع نباید باعث انفعال شود.

اکنون، انگلیس باید همراه با دیگر متحدان، رویکردی را برگزیند که منعکس کننده پیچیدگی چالش های کنونی و ضرورت مقابله با آن ها است.

نخستین بخش هر استراتژی برقرای ثبات و امنیت در خاورمیانه است که با پاسخی موثر به داعش اغاز می شود.

اعلام خلافت اسلامی در عراق و سوریه همزمان با سیل جذب جهادیون از غرب نگرانی امنیتی درجه دوم محسوب نمی شود بلکه نخستین تهدید امنیتی تلقی می شود. پس بنابراین، غرب باید اکنون اطمینان حاصل کند که عراق از حمایت سیاسی، دیپلماتیک، امنیتی لازم برخوردار است.

درکنار حمایت نظامی و سیاسی از بغداد، جامعه بین المللی باید کمک های بیشتری به اقلیم کردستان ارائه دهد.

امروز نیروهای پیشمگره موثرترین نیرو در جبهه ها علیه داعش به حساب می آیند. آنها به کمک های بین المللی هماهنگ بیشتری از جمله ارزیابی های اطلاعاتی و البته تسلیحات و جنگ افزار سنگین نیاز دارند.

دوم، طراحی استراتژی برای مبارزه با داعش نمی تواند منحصر به داخل مرزهای عراق باشد.

داعش در منطقه ی تحت نفوذ خود در سوریه جهادیون را از کشورهایی مانند بریتانیا اموزش داده و آن ها را رادیکال تحویل جبهه ها می دهد.

سوم، یک واکنش بین المللی به داعش نیازمند اقدامی در جهت گرداوردن بازیگران مهم منطقه ای است.

در سال های گذشته، قدرت های بزرگ منطقه ای محرک درگیری ها در خاورمیانه بویژه در عراق و سوریه بوده اند. اما با ظهور داعش، تهدیدی قدرتمند بوجود آمده که دو کشور دشمن یعنی ایران و عربستان را بایکدیگر متحد کرده است.

اجماع بر سر کناره گیری نوری مالکی در عراق با کمک ایران صورت گرفت و با تمایل عربستان برای شوراندن قبایل سنی علیه داعش همراه شد.

منفعت مشترک و بی سابقه ی بازیگران کلیدی منطقه منجر به تقویت یک واکنش منطقه ای علیه داعش می شود.

بنابراین، اکنون انگلیس باید پیشنهاد کند که اعضای شورای امنیت جلسه ای منطقه تشکیل داده و بر روی استراتژی در جهت مقابله با تهدید داعش توافق کنند.

دولت انگلیس می تواند و باید این نشست را اداره کرده و از مشارکت متحدان کلیدی منطقه ای از جمله ترکیه، عربستان سعودی و همچنین ایران اطمینان حاصل کند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------