آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازتاب سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط سپاه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رژیم صهیونیستی

 

اخبار سیاست خارجی - بازتاب سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط سپاه

بازتاب ساقط کردن یک پهپاد اسرائیلی از سوی سپاه پاسداران و تلاش برای کسب اطلاعات این پهپاد، تأکید وزیر خارجه ایران بر حمایت از عراق در جریان سفر به این کشور، تکمیل فاز نخست خط لوله گاز ایران به عراق و بازتاب رونمایی از دستاورهای جدید ایران در حوزه صنایع دفاعی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر هدف قرار دادن یک پهپاد رژیم اسرائیل از سوی نیروهای نظامی ایرانی، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده ای در مطبوعات و رسانه های جهان داشته است. روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» می نویسد ایران اعلام کرده سپاه پاسداران یک پهپاد اسرائیلی را که به سمت یکی از مراکز هسته ای این کشور در حرکت بوده، ساقط کرده است. این روزنامه ضمن اشاره به بیانیه منتشره درباره سقوط پهپاد مذکور از سوی سپاه پاسداران می نویسد این پهپاد از نوع رادار گریز بوده و در نزدیکی تأسیسات هسته ای نطنز هدف قرار گرفته است. ارتش رژیم اسرائیل گفته در این زمینه اظهارنظری نمی کند.

این خبر، مورد توجه مطبوعات اسرائیلی نیز قرار گرفته، به گونه ای که سایت خبری «آروتز شوا» ضمن انتشار اخبار تکمیلی در این زمینه، از بررسی و مطالعه پهپاد مذکور از سوی سپاه پاسداران خبر داده است. این سایت می نویسد چند ساعت پس از اعلام اینکه ایران یک پهپاد جاسوسی اسرائیلی را بر فرار مرکز هسته ای نطنز ساقط کرده، یک مقام ارشد ایرانی گفته بخش هایی از این پهپاد هنوز سالم مانده است. آروتز شوا با اشاره به سخنان سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران می نویسد به گفته وی، این بخش های سالم برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره پهپاد مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به عراق نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های جهان قرار گرفته است. خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی در این زمینه، از تأکید مجدد ایران بر حمایت از عراق خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد هم نوری مالکی، نخست وزیر سابق و هم حیدرالعبادی، نخست وزیر جدید عراق در جریان دیدارهای خود با محمد جواد ظریف، خواستار همکاری بیشتر منطقه ای برای مبارزه با تهدید تروریست های تکفیری شده اند. ظریف نیز در این دیدار علاوه بر ابراز حمایت از عراق در مقابل این تهدید، بر اهمیت تثبیت روابط دوجانبه و سوق دادن این روابط به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر تأکید کرده است.

در مطلبی دیگر مربوط به عراق، روزنامه ترکیه ای «صباح» از تکمیل مرحله نخست خط لوله گاز ایران- عراق خبر داده است. این روزنامه می نویسد بنا بر اعلام مقامات مسئول ایرانی، نخستین بخش خط لوله گازی ایران به عراق تکمیل شده است. در این مطلب به نقل از علیرضا غریبی، مدیر عامل شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران آمده: «مرحله آزمایشی اولیه این خط لوله به طول 97 کیلومتر و قطر 47 اینچ در ایران آغاز شده است». ایران از طریق این خط لوله روزانه 4 تا 7 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر خواهد کرد که این میزان ظرف مدت سه سال، به 25 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت. صباح اشاره می کند که ایران قصد دارد تا سال 2020، سالانه 80 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به آسیا و اروپا صادر کند.

در نهایت، باید اشاره کرد که خبر رونمایی از دستاوردهای جدید ایران در حوزه صنایع دفاعی و نظامی نیز مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. «واشنگتن اگزمینر» می نویسد همزمان با سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه دکترین نظامی ایران بر مبنای بازدارندگی و مقابله با تهدیدات قدرت های خارجی قرار دارد، در این کشور از نسل جدیدی از موشک های دریای کوتاه برد و همچنین پهپادها رونمایی شده است. این سایت اشاره می کند که موشک «قدیر» با برد 100 کیلومتر و پهپادهای «کرار 4» و «مهاجر 4»، مواردی بوده اند که روز گذشته در ایران از آن ها رونمایی شده است.  
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------