آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید



اخبار,اخبار سیاست خارجی , تحریم های ایران

 

اخبار سیاست خارجی - بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید

هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم های جدید، اظهارات ظریف درباره احتمال دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی، محتمل بودن دستیابی به توافق نهایی هسته ای تا بازه زمانی ماه نوامبر و انتقاد از تعلل پاکستان در احداث خط لوله گازی ایران به این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره واکنش دولت و کشور به تحریم های جدید آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. سایت خبری «آروتز شوا» می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته هشدار داده ایران پاسخی به تحریم های جدید آمریکا خواهد داد که برای آمریکایی ها «ناخوشایند» خواهد بود. این سایت می نویسد به گفته ظریف، ایران در صورتی که ضروری بداند به این تحریم ها واکنش نشان خواهد داد. به گفته وی، تحریم ها برای خشنود کردن گروهی در آمریکا که مخالف هرگونه توافق هسته ای هستند وضع شده است.

در مطلبی دیگر مربوط به وزیر خارجه ایران، روزنامه «عرب نیوز» اظهارات ظریف درباره احتمال سفرش به عربستان را بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد وزیر خارجه ایران گفته آماده است که در حاشیه اجلاس پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل با همتای عربستانی خود دیدار کند و همچنین اواخر سال جاری میلادی به کشور عربستان سفر کند. عرب نیوز می افزاید این سخنان ظریف در حالی بیان می شود که روندی از بهبود روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و عربستان آغاز شده است. ظریف ابراز امیدواری کرده بتوان از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل در راستای بهبود روابط دو کشور استفاده کرد.

اما در موضوع مذاکرات هسته ای، روزنامه «گالف نیوز» به بررسی بازه زمانی تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 پرداخته و می نویسد توافق میان دو طرف تا ماه نوامبر کاملاً دست یافتنی است. این روزنامه به بررسی مواضع اخیر طرفین درباره مذاکرات پرداخته و می نویسد مواردی همچون شایعات مربوط به منوط کردن همکاری ایران با آمریکا در عراق به پیشرفت مذاکرات هسته ای و همچنین اظهارات نه چندان خوشبینانه طرفین، فضا را در موضوع مذاکرات تا حدودی مبهم کرده است؛ با این حال، تحت مجموعه ای از شرایط توافق هسته ای قابل حصول است و این توافق، تأثیرات مهم و قابل توجهی بر ایران، خاورمیانه و امنیت جهانی بر جای خواهد گذاشت.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان به موضوع صادرات گاز ایران به پاکستان پرداخته و دولت اسلام آباد را به سبب تأخیر در اجرایی کردن پروژه خط لوله گازی از ایران مورد انتقاد قرار داده است. این روزنامه اشاره می کند که دو کشور ایران و عمان، به تازگی قراردادی 60 میلیارد دلاری را امضا کرده اند که بر اساس آن، عمان طی مدت 25 سال از ایران گاز طبیعی خریداری خواهد کرد. این قرارداد شامل احداث خط لوله ای به ارزش یک میلیارد دلار در منطقه خلیج فارس است. این روزنامه در ادامه دولت پاکستان را مورد انتقاد قرار داده که با وجود سال ها مذاکرات و توافق، در اجرایی کردن پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان تعلل کرده و اینک کشورهای منطقه خلیج فارس مشتری ایران شده و این گاز را خریداری می کنند. 
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------