آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

سلاحی که آلمان برای مقابله با ایران در اختیار رژیم اسرائیل می‌گذارد!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رژیم اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - سلاحی که آلمان برای مقابله با ایران در اختیار رژیم اسرائیل می‌گذارد!

یکی از بهانه هایی که طی سال های اخیر از سوی رژیم اسرائیل برای توسعه فناوری های نظامی خود مطرح شده، ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای و ضرورت مقابله با این «تهدید» بوده است. در همین راستا، جدیدترین اخبار حاکی از یک خرید نظامی مهم رژیم اسرائیل از آلمان برای مقابله با ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آلمانی «اشپیگل» خبر داده که نخستین فروند از سه زیردریایی هسته ای مدل «دلفین» که بر اساس توافق آلمان و رژیم اسرائیل قرار بود در اختیار این رژیم قرار بگیرد، به زودی به اسرائیلی ها تحویل داده خواهد شد. این روزنامه، اقدام مذکور را بخشی از تلاش های رژیم اسرائیل برای مقابله با ایران دانسته است.

این خبر از سوی رام روتبرگ، فرمانده کل نیروی دریایی رژیم اسرائیل اعلام شده است. اشپیگل می نویسد این زیردریایی، چهارمین زیر دریایی «کلاس اس» رژیم اسرائیل خواهد بود که نام «آی ان س تانین» برای آن انتخاب شده است. این زیردریایی جدید، دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.

روتبرگ در این زمینه گفته: «در این لحظه و پس از ترک آلمان، باید بگویم که چهارمین زیردریایی کلاس اس نیروی دریایی اسرائیل در راه رسیدن است». وی در توضیح قابلیت های زیردریایی مذکور اظهار داشته: «این زیردریایی می تواند به عمق و مسافت بیشتری رفته و مدت زمان بیشتری نیز فعالیت کند و قدرت کارکردش از هر چیز دیگری که تاکنون می شناختیم بیشتر است».

اشپیگل در گزارش خود می نویسد زیردریایی دلفین، به عنوان مجهزترین زیردریایی جهان شناخته شده و گران ترین سلاح در ارتش رژیم اسرائیل به شمار می رود. گفتنی است در ماه فوریه نیز اعلام شده بود به جز این زیردریایی که امسال به رژیم اسرائیل تحویل داده می شود، دو زیردریایی دیگر از همین نوع نیز طی سال های آتی به این رژیم تحویل داده خواهد شد.

این زیردریایی از سوی یک شرکت آلمانی با نام «تیسنکروپ» مختص رژیم اسرائیل ساخته شده و از جمله بزرگترین زیردریایی های ساخت آلمان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می رود. به نوشته اشپیگل، زیردریایی مذکور قابلیت تجهیز به سلاح هسته ای را داشته و به عنوان بخشی از تجهیزات نظامی رژیم اسرائیل برای آنچه «مقابله با تهدید هسته ای ایران» خوانده می شود به کار گرفته خواهد شد.

جالب اینجاست که پیشتر، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، این موضوع که زیردریایی های دلفین دارای قابلیت هسته ای هستند را تکذیب کرده بود؛ اما کارشناسان ارشد نظامی در وزارت دفاع آلمان می گویند که این زیردریایی از قابلیت حمل سلاح هسته ای برخوردار است.

اما شاید مهمترین نکته در این میان، این موضوع باشد که آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو گروه 1+5 مدعی است که تلاش دارد موضوع هسته ای ایران را از طریق مذاکره حل و فصل کند و اینک، خود یک زیردریایی دارای قابلیت هسته ای را برای تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه ارسال می کند و به عبارت دیگر، در زمینه اشاعه سلاح های هسته ای فعال شده است. این موضوعی است که به روشنی تناقض میان سیاست های اعلانی و اعمالی آلمان را در قبال ایران نشان می دهد.  

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------