آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

خوشبینی نسبت به مذاکرات هسته‌ای، با وجود تحریم‌های آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - خوشبینی نسبت به مذاکرات هسته‌ای، با وجود تحریم‌های آمریکا

تعیین تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، برگزاری مذاکرات دوجانبه هسته ای میان ایران و آمریکا در ژنو، خوشبینی نسبت به نتیجه مذاکرات هسته ای با وجود تحریم های آمریکا و پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار از طلب های نفتی ایران در چارچوب توافق هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین المللی به موضوع هسته ای اختصاص دارد. مهمترین موضوع مورد توجه در این زمینه، تعیین تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می نویسد اتحادیه اروپا اعلام کرده دور جدید مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی، از 18 سپتامبر در نیویورک آغاز خواهد شد. مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته گفت و گوهای مقدماتی نیز هفته آینده در وین برگزار خواهد شد. آسوشیتدپرس اشاره می کند که طرفین برای دستیابی به توافق نهایی با ضرب الاجل 24 نوامبر مواجه هستند.

برگزاری مذاکرات دوجانبه میان دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در ژنو، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «تودی زمان» در این زمینه می نویسد ایران و ایالات متحده روز پنج شنبه مذاکرات هسته ای دوجانبه ای را در ژنو آغاز کرده اند و این دومین بار است که پس از سپری شدن ضرب الاجل اولیه 20 ژوئیه، دو طرف به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار می کنند. تودی زمان در ادامه به برخی مواضع مقامات دو طرف درباره مذاکرات اشاره کرده و به نقل از مجید تخت روانجی، معاون وزیر خارجه ایران می نویسد: «در صورتی که حسن نیت و رویکرد سازنده وجود داشته باشد، می توانیم پیش از 24 نوامبر به نتیجه مطلوب و مورد نظر دست پیدا کنیم».

در این میان، روزنامه «نشنال» امارات با انتشار مطلبی از خوشبینی موجود نسبت به دور جدید مذاکرات هسته ای خبر داده است. این روزنامه می نویسد با وجود اقدام هفته گذشته آمریکا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص و شرکت های ایرانی، هیچ نشانه ای از بن بست در مذاکرات هسته ای ایران دیده نمی شود. این روزنامه در مطلب خود با برخی کارشناسان و نیز فعالان حوزه تجارت گفت و گو کرده که معتقدند اقدام اخیر آمریکا، اعمال تحریم های موجود علیه ایران بوده و تحریم جدید به شمار نمی رود و به همین سبب، کلیت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را در خطر قرار نمی دهد. 


در نهایت، روزنامه «عرب نیوز» نیز به شکل دیگری به موضوع هسته ای و مذاکرات ایران و 1+5 پرداخته و به نقل از منابع خبری داخلی ایران، از پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در چارچوب توافق مقدماتی هسته ای خبر داده است. این روزنامه می نویسد در پی تمدید چهار ماهه مدت زمان توافق مقدماتی ژنو، ایران تاکنون مبلغ یک میلیارد دلار از طلب های نفتی خود از ژاپن را که پیش از این بلوکه شده بود، دریافت کرده است. این روزنامه اشاره می کند که در دوره زمانی ماه های ژانویه تا ژوئیه، 4.3 میلیارد دلار از دارایی های ایران آزاد شده بود و قرار است در دوره چهار ماهه تمدید توافق نیز جمعاً مبلغ 2.8 میلیارد دیگر از این دارایی ها آزاد شود.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------