آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش وزارت خارجه به لغو روادید دانشجویان ایرانی در نروژ



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وزارت خارجه ایران

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش وزارت خارجه به لغو روادید دانشجویان ایرانی در نروژ

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در تکمیل این اقدامات هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط داخلی برای اختصاص اعتبارات ضروری و حمایتهای مقتضی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات دریافت روادید و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی درنروژ گفت: بر اثر پیگیریهای وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو مشکل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در این کشور که علیرغم درخواست مسئولین دانشگاهی متوقف شده بود هم اینک مرتفع شده و انتظار می رود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل افراد باقی مانده نیز حل شود.

مرضیه افخم اضافه کرد: وضعیت دانشجویان ایرانی درنروژ از همان ابتدا با جدیت و حساسیت از سوی وزارت امور خارجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و از همه ظرفیتها در این رابطه استفاده شده است.

 

برا ین اساس موضوع با کلیه مقامات ذیربط و موثر دولت نروژ از جمله مقامات سیاسی و وزیر آموزش و تحقیقات ، وزیر دادگستری ، رئیس پلیس مهاجرت مذاکره و اجرای حق آموزش اتباع ایرانی و منع تبعیض برابر تعهدات بین المللی دولت نروژ یادآوری شد و در تهران نیز سفیر آن کشور دعوت و بر این امر تاکید مجدد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در تکمیل این اقدامات هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط داخلی برای اختصاص اعتبارات ضروری و حمایتهای مقتضی صورت گرفته است.

 مرضیه افخم در پایان ضمن تشکر از دغدغه های به جای شخصیتها و رسانه های محترم در خصوص سرنوشت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و بویژه کشور نروژ تاکید نمود، موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک وکنسولی با  نهایت دقت دنبال خواهد شد .

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------