آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

روابط آلمان و چک با ایران به چه معناست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رابطه ایران و آلمان

 

اخبار سیاست خارجی - جروزالم پست: روابط آلمان و چک با ایران به چه معناست؟

رادیو پراگ به نقل از ولادیمیر دلوهی، رئیس اتاق بازرگانی چک گزارش داد این سفر اولین سفر یک هیئت تجاری از این کشور به ایران است.

روزنامه جروزالم پست نوشت افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی به خصوص از سوی حامیان سرسخت اسرائیل پیام محکمی در مورد ادامه روند عادی سازی روابط تجاری با این کشور را منتقل می‌کند.

به گزارش «تیک»، روزنامه جروزالم پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم بنیامین وینتال نوشت آلمان و جمهوری چک، دو متحد اسرائیل در اتحادیه اروپا روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت کرده‌اند. دولت چک در نظر دارد روز شنبه برای کمک به برقراری روابط تجاری با ایران نمایندگان بیست شرکت از این کشور را به تهران بفرستد.

رادیو پراگ به نقل از ولادیمیر دلوهی، رئیس اتاق بازرگانی چک گزارش داد این سفر اولین سفر یک هیئت تجاری از این کشور به ایران است.

وی افزود: ما موضوعات زیادی برای پیگیری داریم. ایران و جمهوری چک روابط تجاری تاریخی با یکدیگر دارند که در دهه شصت و هفتاد پایه ریزی شده است.

در همین حال، کشور آلمان نیز خود را آماده می‌کند روابط تجاری بیش از پنج میلیارد پوندی خود را با جمهوری اسلامی از سر بگیرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه اوت در مقاله ای گزارش داد در ماه ژوئیه کنفرانس دو روزه ای در مورد ایران در فرانکفورت برگزار شد که چهل شرکت صنایع ماشین سازی و مهندسی در آن شرکت کردند. این کنفرانس در مورد گزینه های ورود به بازار، قوانین سرمایه گذاری،‌ تحریم ها و سیاست های ایران بود.

از زمانی که قدرت های جهانی در نوامبر گذشته برای کاهش تحریم‌های تهران به توافق رسیدند، روابط آلمان و ایران رو به افزایش است.
 
یورواستات که یک پایگاه اینترنتی در اتحادیه اروپا در مورد ارائه اطلاعات تجاری است اعلام کرد روابط تجاری دو کشور در فاصله زمانی ژانویه تا مه امسال 42/8 درصد افزایش یافته است.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------